Az Otthon Start Program jelentősen átrajzolja a hazai lakáspiac hagyományos árviszonyait, különösen a panellakások és az új építésű ingatlanok között.
Az idei évben az ingatlant vásárlók átlagéletkora 46 év, a legfiatalabb vásárló 18 éves, míg a legidősebb 87 éves volt - derül ki egy friss elemzésből. Ebből azt is megtudhatjuk, hogy a legkevesebb összegből a 18-29 év közöttiek vásároltak, átlagosan 32,1 millió forintért, míg a 40-49 év közötti korosztály 45,2 millió forintot költött új ingatlanra. A vásárolt ingatlanok átlagértéke 43,1 millió forint, ami 5,5 százalékkal magasabb ár a tavalyi átlagértéknél.
Épphogy nagykorú lett az egyik hazai ingatlanközvetítő cég közreműködésével lakást vásárló legfiatalabb vevő, míg a legidősebb megközelítette a 90. életévét, a vásárolt ingatlanok országos átlagértéke pedig elérte 43 millió forintot – derült ki az Otthon Centrum vevőprofil alapján készített összegzéséből.
A vásárlók 69,8 százaléka készpénzzel fizetett, míg a hitelt felvevők aránya mindössze 17,6 százalék volt, az állami támogatásokat is igénybe vevők aránya pedig 12,5 százalék. A készpénzzel fizetés leginkább a 65 évnél idősebb korosztályra jellemző, a generáció tagjainak 95 százaléka döntött így. A hitelt felvevők aránya a 18-29 év közöttiek körében a legmagasabb 28 százalékkal, míg az állami támogatással a 30-40 év közöttiek éltek legnagyobb, 26,6 százalékos arányban. Utóbbi azzal magyarázható, hogy a legtöbb lakhatási támogatás és állami kedvezmény házassághoz, illetve családalapításhoz kötött.
Az ingatlantípusok rangsorában a használt házak a legkedveltebbek, az OC közreműködésével vásárló ügyfelek 39 százaléka döntött ilyen típus mellett. Használt lakást az összes ügyfél 34,7 százaléka vásárolt, míg panelre a vevők 17,2 százalék voksolt. A legkevesebben új építésű lakást vettek, mindössze az OC-ügyfelek 9,1 százaléka határozott így.
A családi ház a 30-39 év közöttiek körében a legnépszerűbb (46,4 százalék), de az újépítésű lakás vásárlása is ebben korosztályban a legmagasabb (8,4 százalék). A téglalakás a 65 évnél idősebbek körében a legkedveltebb (41,4 százalék), míg a paneleket a nyugdíj előtt álló, 50-64 év közöttiek vásárolták a legtöbben (20,9 százalék).
Nem meglepetés, hogy az új építésű lakások átlagértéke a legmagasabb, 72,5 millió forinttal. A második legdrágább ingatlantípus a használt lakás, országos átlagban 46,8 millió forintot áldoztak rá a vevők. A használt házak átlag értéke jócskán lemaradva 37,6 millió forint, míg a legolcsóbb kategóriába a panelek kerültek, átlagosan 32,6 millió forintért keltek el idén.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A vevők nemi arányát tekintve a nők egy hajszállal vezetnek (50,6 százalék) a férfiak előtt (49,4 százalék). A nők aránya az életkor előre haladtával a nyugdíjas korúak, a 65 évnél idősebbek között a legnagyobb (61 százalék), míg a férfiak vevőként a 30-39 év közötti életszakaszban dominálnak az ingatlanpiacon (55 százalék).
Idén az OC hálózata révén a legtöbben Budapest belvárosában vásároltak ingatlant (15,3 százalék), majd Pest vármegye (15 százalék) és a külső pesti kerületek (14,7 százalék) a sorrend. Valamivel lemaradva követik a dobogósokat a községek (13 százalék) és a kisebb városok (12,7 százalék). Megjegyzendő, hogy az összes vásárló tekintélyes hányada a budai kerületek mellett döntött (10,5 százalék). Nem sokkal kevesebben szavaztak a régió központokra (9,7 százalék), a 19 megyei jogú városban pedig eloszlott a többi ügyfél (9,2 százalék).
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








