Eladó a kővágóörsi MOZI étterem – Olga konyhája, egy olyan hely, amely hosszú éveken át nemcsak vendégeket, hanem törzsvendégeket nevelt, és stabil pontja volt a...
Akár nagyösszegű kártérítést is fizethetünk, ha valaki a házunk előtti csúszós járdán sérül meg, sőt, komolyabb esetekben még eljárás is indulhat a tulajdonos ellen. Sokan nem tudják, de az ingatlan előtti járdaszakasz síkosságmentesítése a tulajdonos felelőssége és kötelessége, albérlet eseténpedig a bérlőnek kell erről gondoskodni.
Komoly fennakadásokat okoz bizonyos országrészekben a havazás: a Kékestetőt és környékét például lezárták az autósok elől, Dobogókő megtelt, és a közútkezelő arra kéri az embereket, hogy kétszer gondolják meg, merre kirándulnak, meg nagy veszélyt jelenthetnek például a kidőlő fák. A Miskolc és Felsőtárkány közötti útszakaszon is teljes útzárat kellett bevezetni, mert ott is fakidőlések nehezítik a közlekedést.
De nem csak a közlekedőknek kell nagyon odafigyelni, hanem az ingatlantulajdonosoknak is: kevés háztulaj tudja ugyanis, de a havassá és jegessé vált járdák csúszásmentesítéséről nekik kell gondoskodniuk! Albérlet esetében pedig a bérlőt terheli a felelősség. Hiszen alapvetően az önkormányzat feladata lenne a helyi közutak és közterületek fenntartása, ám a legtöbb településen, kerületben előírják, hogy az ingatlantulajdonnal rendelkezők kötelesek eltakarítani a havat az ingatlan előtti járdaszakaszról, illetve kötelesek azt csúszásmentes állapotban tartani.
És a háztulajok jogi felelősségét is magukkal vonják a szabályok!
Ha valaki az ingatlanunk előtti, síkos járdán elesik, megsérül, meg kell téríteni a neki okozott kárt a gondatlanságunk miatt - például, ha a sérültnek a baleset miatt táppénzre kell mennie, az könnyen forintosítható kárt okoz neki. Súlyosabb esetekben gondatlanságból elkövetett bűncselekmény miatt is felelősségre vonhatják az ingatlan tulajdonosát.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A szabály alól a társasházban élők sem kivételek, és sokan tévesen gondolják, hogy a közös képviselőnek kell megoldani a csúszásmentesítést. Az minden esetben a tulajdonos felelőssége, egy társasház albetéteseit lényegében ugyanúgy kezelik, mint egy önálló családi ház tulajdonosát.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








