Olyan kilátópontokat gyűjtött össze, ahonnan páratlan rálátás nyílik Magyarország legmagasabb hegységeire.
A szakemberek egyetértenek abban, hogy számos partfal instabil és omladozik, amire nincs örökké tartó megoldás - számol be a HelloVidék.
Az éghajlatváltozásnak számos jelét észlelhetjük a Balatonnál is. Extrém időjárási és káresemények, a vízszint változása, hőmérsékleti anomáliák a magyar tengernél, a szél és a vihar hatásai a vízen és parton, meteorológiai változékonyság, a magas partfalak veszélyei, a talajerózió hatásai, nádas és tőzegtüzek, földrengések.
A szakemberek egyetértenek abban, hogy számos partfal instabil és omladozik, amire nincs örökké tartó megoldás. A fonyódi löszfal a 2010-es években például már többször megindult: emiatt hosszú időre le kellett zárni a 7-es főutat és a vasutat.
De lássuk, hogy a szakemberek milyen megoldási alternatívákban gondolkodnak:
- a hegyben felgyülemlett víz lecsapolása;
- a fal lépcsőzetes teraszokkal való megtámasztása;
- ferde rézsű kialakítása;
- geotextíliák, beton támfalak;
- növényzet telepítése az épp nem mozgó partfalra (a gyökérzet miatt).
Ha érdekel a teljes cikk, a HelloVidék oldalán elolvashatod. KATT!
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








