A Fővárosi Kertészeti (Főkert) Nonprofit Zrt. a megszokottnál lényegesen több hulladékgyűjtőt helyez el a Margitszigeten és a Városligetben, mert hétvégenként hatalmas mennyiségű szemét gyűlik össze a két népszerű budapesti parkban - közölte a fővárosi cég hétfőn az MTI-vel.
A Főkert tájékoztatása szerint a közparkokban elsősorban sörösdobozokat és üdítős flakonokat, úgynevezett pillepalackokat hagynak maguk után a látogatók, utóbbiból például mintegy 27 ezret gyűjtenek össze egy hétvége alatt a cég munkatársai.
A Margitszigeten eddig több mint 500 hulladékgyűjtő volt, ám ez sem volt elegendő a tisztaság megőrzéséhez, így sok volt a parkban "kallódó" szemét.
A Főkert a "tarthatatlan állapot" miatt mind a Margitszigeten, mind pedig a Városligetben további húsz-húsz, 120 literes műanyag hulladékgyűjtőt állít fel a hétvégékre. A Főkert a jövőben a parkok hangulatához illő, állandó jelleggel kihelyezhető nagyméretű hulladékgyűjtők beszerzését tervezi.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







