Negatív rekordokat döntögetnek a külföldiek lakásvásárlásai Budapesten. Tavaly csak 500 lakást vettek a fővárosban. A rossz eredménynek egyetlen haszonélvezői azok a magyarok lehetnek, akik a pénzpiaci válság ellenére is tervezik új lakás vásárlását. Hogy pontosan kik is lesznek ők, még nem tudják pontosan behatárolni a lakóparkok marketingesei. Annyi azonban bizonyos, hogy az új célcsoport olyan lakásokhoz is hozzájuthat, amelyeket korábban csak azután nézhettek meg a magyarok, ha az már egyetlen külföldinek sem kellett.
Ennek oka, hogy a külföldiek, mondjuk egy panorámás penthouse lakásért jóval többet is hajlandók voltak fizetni, mint a hazai vásárlók. Ők már az építkezés előtt, tervezőasztalról megvették ezeket az otthonokat. Az ilyen vevők azonban mára szinte eltűntek a piacról. Így szinte biztos, hogy évekre elbúcsúzhatunk azoktól az ír, angol, svájci, spanyol, német és osztrák vásárlóktól, akik évente 3-5000 lakást is megvettek Budapesten - nyilatkozta Szili Balázs, a Forest Hill lakópark igazgatója.
Ezt mutatják a statisztikai adatok is. A BM Önkormányzati Főosztály adatai szerint: 2001-2003 között külföldi állampolgárok Magyarországon összesen 16 181 ingatlant vásároltak meg, tehát átlag kb. ötezret. A KSH adatai szerint 2003-ban pedig 3175 lakást vettek a külföldiek, 2005-ben 3663 eladott lakással már ez a szám állandósulni látszott. Az összes lakáseladás 3-4%-át tették ki a külföldiek beruházásai, egészen 2007-ig.
A KSH és a BM adatai ellenére nehéz megmondani, hogy hány lakás is került pontosan külföldiek kezére, mert sokan cégük nevére vették az ingatlant. A Forest Hill becslése szerint: kb. 3000 -3800 körüli a nevesíthető lakások száma évente, a maradékon a cégek osztoztak. 2008-ban azonban drasztikusan csökkent a külföldiek vásárlása. Az elmúlt 8 évben ennek az évnek az eladási statisztikái voltak a legrosszabbak: kb. 500 lakás kerülhetett külföldiek kezébe.
Kucsma Viktória, a Pasarét Residence értékesítési vezetője is hasonlóan vélekedik. Szerinte ennek a változásnak egyetlen célcsoport örülhet: az a vásárló, aki most akar új lakásba költözni, azok közül a lakások közül is választhat, amelyeket korábban fel sem ajánlottak volna neki, mert azokat a külföldiek már az építkezés előtt elkapkodták volna. Így a jövőben több panorámás, penthouse-, loftlakás, stb. lehet majd magyar kézben.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mindezekhez Szili Balázs hozzátette: 2009-ben biztos, hogy a magyar ingatlanpiacon el lehet majd adni külföldieknek lakást, ez persze nem biztos, hogy meghaladja majd az 500-as számot. A beruházó abban bízik, hogy a Nyugat-Európából érkező befektetők helyett, újabb célcsoportok is megjelennek a piacon, például Ázsiából.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








