Az egykor mesés befektetési lehetőségként emlegetett dubai ingatlanpiacot igencsak megviselte a pénzügyi válság, a legfrissebb felmérések eredménye ugyanis egyértelműen rávilágít, hogy az ingatlanközvetítők többsége szinte semmit nem adott el az elmúlt hónapban, és akad olyan cég is, mely 40%-os leépítéssel jelzi a külvilágnak, hogy egyszerűen túlélésre kell játszani a nehéz időkben.
A megkérdezett ingatlanügynökök 53%-a az elmúlt hónapban egyetlen ingatlant sem tudott értékesíteni, míg 24%-uk mindössze egyetlen ügyletet zárt sikeresen ezen időszak alatt.
A közvetítők a kiszámíthatatlan szabályozási környezet mellett természetesen a hitelpiaci szigorításokat okolják a visszaesésért. Korábban a helyi hitelezők a vételár 90%-áig is finanszíroztak, míg mostanra ez az arányszám sokkal inkább az 50%-hoz közelít.
Az ügynökök 67%-a bizonytalan vagy pesszimista az ingatlanpiac jövőjével kapcsolatban 3 hónapos időtávon, 6 hónapra előretekintve viszont már 59%-uk optimista.
A tapasztalatok szerint a nehéz idők nem késztetnek tömegeket arra, hogy elhagyják az ingatlanközvetítői pályát, akad azonban olyan fejlesztő és közvetítő cég, mely 40%-os leépítéssel kapcsol túlélő üzemmódba.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








