A közel-keleti ingatlancsodák továbbra is egymás után épülnek, de a helyi ügynökségek szerint a tervezési fázisban lévő és az építés alatt álló ingatlanokat egyre nehezebb eladni. A nemzetközi gazdasági hatások az emírségek finanszírozóit is óvatosabb gyakorlat bevezetésére késztették, a bankok többsége csökkentette a finanszírozási arányokat, több önerőt kér a vásárlóktól a továbbiakban.
A dubai ingatlanpiacon feszültség és aggodalom érzékelhető. Az éveken át tartó masszív átemelkedés és a lélegzetelállító beruházások vonzották a befektetőket, akik mellett nagyon sok spekuláns is megjelent a piacon. A külföldi vásárlók közül mára többen felkeresik az ügynökségeket, hogy vegyék fel és dobják piacra a befektetési céllal vásárolt lakásokat. Vannak, akik a korábban remélt nyereségről is lemondanak, csak minél előbb sikerüljön túladni az ingatlanon.
A beruházók közül akadnak, akik még meg sem vetették a lábukat a piacon és alig 2-3 éves működés után továbbállnak az emírségekből. Attól tartanak, hogy ha valóban létezik dubai árbuborék, akkor az rövidesen kipukkanhat és akkor jelentős veszteségeket szenvedhetnek el a piaci szereplők. Az ügynökségek szerint már most is túl sok az eladó és nagyon kevés a vevő és félő, hogy öbölben található építkezéseken sorakozó toronydaruk az ország negatív szimbólumává válhatnak.
Azok a vásárlók is próbálnak most kilépni a piacról, akik tervezés vagy kivitelezés alatt álló ingatlanba szálltak be és a remélt kétszámjegyű hozamok helyett most azon törik a fejüket, hogy miképpen lehetne csökkenteni a veszteségeket. Vannak olyan ügynökök, akik lassú cunaminak nevezik azt, ami Dubaiban tapasztalható. Túl sok spekulatív tőke érkezett az országba néhány év alatt, és ha ezt hirtelen vonják ki, akkor összedőlhet az ingatlanpiac.
A helyi bankok is - mint bárhol a világon - nehéz időket élnek és egyre szigorúbb feltételek mellett hiteleznek. Az elmúlt hetekben 10 %-kal csökkentették a finanszírozási arányokat, ennyivel több önerőt kérnek a vásárlóktól. A hitelintézetek az egyéb feltételek vizsgálata során is alaposabban megnézik, hogy kinek adnak hitelt és mennyit.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A beruházókat aggasztja, hogy - mint az New Yorkban és Hongkongban is megesett már - az újonnan átadott toronyházak ablakai sokáig sötétbe borulhatnak. Vagy nem sikerül eladni az ingatlanokat, vagy nem találnak megfelelő bérlőt a vásárlók, a gazdag vevők pedig csak vakációzni járnak majd az országba.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








