Számos új projekt, illetve sikeres projektek új ütemei várják a budapesti lakáskeresőket 2008 tavaszától. A helyszínek között szerepelnek óbudai, újbudai, zuglói és budakalászi ingatlanok is. Úgy tűnik a zöldterületi lakóprojektek nem veszítettek vonzerejükből, s ezzel egy időben megjelentek újabb fejlesztések Budapest belső kerületeiben is. Az Otthon Centrum Project Consulting (OC PC) kínálatában ez év tavaszától mintegy 500 új ingatlan jelenik meg, s ezzel a teljes újlakás-választék megközelíti majd a kétezres nagyságot.

Az eddigi tapasztalatok szerint az év elejei áremelkedés átlagos nagysága 3-5 százalék között alakult az új lakások szegmensében. "A vevők egyre konkrétabb elképzeléssel rendelkeznek a belső anyagokra vonatkozóan - emelte ki Moskovits Pál, az OC Project Consulting ügyvezetője, - s ezzel párhuzamosan egyre nagyobb az igény a komplex kiszolgálásra az értékesítési folyamat során. Ilyen igény például a finanszírozási, vagy a műszaki és belsőépítészeti egyeztetés. A vevők újlakás-finanszírozását bonyolítja általában egy meglévő használt lakás, meglévő hitellel a háttérben, aminek együttes ügyintézése némileg komplikáltabba teszi az új ingatlan megvásárlását is."
Az értékesítési idő némileg meghosszabbodott, jól látható az a tendencia, hogy az átadáshoz közeli lakások iránt magas a kereslet, s bár az átadásig a lakások körülbelül 90 százaléka továbbra is gazdára talál, a piac két szegmense megosztott. A magasabb négyzetméterárú ingatlanokra jellemzőbb, hogy jobbak az eladási számok az átadás előtt, amikor az épület már fizikailag is bejárható. Az alacsonyabb árfekvésű lakásoknál, ahol általában van előértékesítés, illetve kedvező fizetési ütemezés is, - részben a befektetési céllal vásárlóknak köszönhetően - a projekt indulásakor is jelentkezik egy komoly felfutás az értékesítésben.
A lakásvásárlásnál továbbra is a projekt elhelyezkedése a legfontosabb szempont. Elsősorban 35-65 négyzetméter közötti, jó elosztású, hatékony alaprajzzal rendelkező, jó tájolású lakások a legkedveltebbek. Bár általában nem jelent különösebb előnyt a földszinti elhelyezkedés, kivételek itt is akadnak: a privát kertkapcsolattal rendelkező lakások. Ezeknél már a tervezéskor figyelembe veszik a tájolást, az intimitás megteremtését, és a teraszok kialakításánál a használható méretnagyságot. Az egyedi penthouse lakások közül azok a nyertesek, ahol a bevezető árak miatt kedvezőbbek a négyzetméterárak.
Az OC PC 2007-ben közel 700 lakást értékesített, s az új lakáspiacra jellemző elmúlt évi kisebb megtorpanást követően 2008 második felétől abszolút fellendülésre számít.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








