Brit kutatások szerint a lakásvásárlók néhány perc alatt el tudják dönteni, hogy szeretnének-e az újságokban látott ingatlanban élni, vagy sem. A rapid vásárlásnak több oka is van. A vevők emocionális alapon döntenek, a lakás megpillantása utáni 10 percben eldől, hogy akarják-e vagy sem. A gyors döntés egyik oka, hogy viszonylag szűkös a kínálat Londonban, éppen ezért, a vevők félnek, hogy mások elviszik az orruk elől a lakást. Magyarországon ilyen gyorsan nem vesznek lakást, ám a Sasad Resort és a Budapest Gate befektetői is úgy vélik: vannak Budapesten is olyan felsőkategóriás lakások, amelyek pillanatok alatt elfogynak.
Budapesten sincs ez másképp, a frekventált helyen épülő, jó minőségű lakások gyorsan fogynak, ha nem is olyan tempóban mint Londonban - derül ki a a Sasad Resort és az Otthon Centrum közös gyorselemzéséből. Az adatok szerint: a 10 milliárd Ft beruházással épülő lakópark első ütemének 71%-a már tervezőasztalról elfogyott néhány hónap alatt. Ugyanakkor az elemzők rámutatnak arra is, hogy a kész lakásokhoz képest, a tervezőasztalról történő vásárlás jóval hosszabb időintervallumot is felölelhet. Gyakran a lakások terveit napokig tanulmányozzák a vevők, sokak "tervezőként" is közreműködnek: például saját terveket készítenek a mozdítható falak máshová helyezése, a fürdőszoba kialakítása kapcsán.. A határozott elképzeléssel és anyagi hátérrel rendelkező érdeklődők/vásárlók, általában két hét alatt döntenek - mondta el Miczek Szilvia az Otthon Centrum, Sasad Resort-ért felelős projekt vezetője. Ennyi idő szükséges a tervek áttekintéséhez, a hitelkonstrukció kiválasztásához.
A gazdagok gyorsabban döntenek
A lakás értékétől is függ az az idő, ami alatt eldől, hogy egy lakást megvásárolnak, vagy sem. Azt gondolhatnánk, minél nagyobb értékű az ingatlan, a vásárlók annál több időt töltenek a döntés meghozatalával. Az Sasad Resort értékesítési tapasztalatai azonban rácáfolnak erre a sztereotípiára! A kisebb lakást vásárlók a legkörültekintőbbek, sok esetben százezer forint különbség dönti el, hogy mit is vesz meg a potenciális vevő.
Természetesen a döntést meggyorsíthatják a speciális, ingatlanpiaci marketingpraktikák. Jó példa erre a GTC beruházása: a bevezetőkampány idején, a Sasad Resort speciális árstratégiával dolgozott. Itt hetente emelkedtek az árak, míg el nem érték a piaci értéket. A horvát luxusingatlanok mintájára készült kampány magyar viszonyok között is sikeres volt.
A külföldiek Pesten is gyorsak
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Erdei Bálint, a Budapest Gate marketing és értékesítési igazgatója elmondta: Magyarországon a - 10 perces - vásárlásoknak csak a külföldiek körében van hagyománya. Így például azok az angolszász területekről érkező vevők, akik tervezőasztalról vásárolták meg a golfpálya köré épülő lakóprojekt ingatlanjait, az átlagnál gyorsabban döntöttek a vásárlás mellett. A gyors döntések egyik oka, hogy ez a fejlesztés igazi kuriózumnak számít Budapesten, noha más országokban már több ilyen található.
A Budapest Gate elnevezésű projekt nemcsak lakásokat és ötcsillagos szállodát, de horgásztavat és világversenyek rendezésére is alkalmas golfpályát is magában foglal majd. A közel 75 milliárd forintos projekt a jelenleg futó legnagyobb méretű vegyes rendeltetésű ingatlanfejlesztés Magyarországon. Területén a legnagyobb hazai 18 lyukú golfpálya mellett családi, iker- és társasházak, villák is lesznek, építenek egy luxushotelt és egy 1250 fő befogadására alkalmas konferencia-központot is. A wellness-ágazatot egy gyógyfürdő és szépségközpont, és egy teniszpálya képviseli, kiegészítve lovaglási lehetőséggel − nyilatkozta Erdei Bálint a cég értékesítéséért és marketingért felelős vezetője.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Ezúttal pénzért érkeznek harci rozsomákok Ukrajnába
- Chatbotok javíthatják már az internet biztonságát is
- Négy gólt szerezve kezdődött Münchenben a Tuchel-korszak
- Egek! Több mint 81 ezer nyertes az 5-ös lottón
- Indul az atlétikai vb önkéntesprogramja - a nap hírei
- Észak-Korea "tud" Ukrajna "sötét tervéről"
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


