A CB Richard Ellis csoport legfrissebb jelentése szerint az európai kereskedelmi ingatlanpiac befektetési szempontból erős félévet tudhat maga mögött. A befektetések június végére összesen 113 milliárd eurót tettek ki, ami 12 százalékkal haladja meg 2006 hasonló időszakát, miután 2005-ben és 2006-ban is 40 százalékkal nőtt a tőkebefektetések értéke Európában.
A 12 százalékos emelkedés a magas európai és brit kamatszintek ellenére következett be. Ráadásul egyedül Nagy-Britanniában -ahol a kamatszint az európainál is magasabb- a befektetések 38 milliárd euróra rúgtak, szemben a 2006-os 37 milliárd euróval. Jonathan Hull, a CB Richard Ellis európai befektetési csapatának vezetője a befektetési hullámmal kapcsolatban kifejtette, hogy "a brit főváros központi része továbbra is jelentős szerepet játszik az Egyesült Királyság tőkebefektetési piacán. Az sem elhanyagolható, hogy 2007 első félévében nagyszámú külföldi vásárló volt London központjában, akik befektetők 70 százalékát tették ki. Habár a magas kamatszint kihatott a hitellel vásárló helyi befektetőkre, a külföldiek -főleg írek, közel-keletiek és ausztrálok- továbbra is nagyon vonzónak tartják a londoni piacot."
Más európai országok befektetési piacai is jól teljesítettek. Németország és Hollandia is erős félévet tudhat maga mögött: ebben a két országban a jó árazású ingatlanok keltették fel a külföldi befektetők figyelmét.
Kelet-Közép-Európában csupán 5,4 milliárd eurónyi befektetés történt 2007 első félévében, miután tavaly 12,65 milliárdnyi tranzakcióval rekord született. A befektetési aktivitás 2007-ben rendkívül erős maradt ebben a térségben, noha a piac növekedését korlátozza az elérhető befektetési célú "termékek" hiánya.
Michael Haddock, a CBRE európai kutatási igazgatója szerint "a tekintélyes volumenű befektetési célpontok iránt jelentős az érdeklődés. Több nagy portfoliójú tranzakció meghaladta az egymilliárd eurót és számos értékes ingatlan cserélt gazdát, mint pl. a HSBC bank székháza a londoni Canary Wharf-on vagy a párizsi Vendőme tér 9. Mindez azt mutatja, hogy a befektetők készek versenyezni a jó ingatlanok megszerzésért."
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








