Az építőipari termelés 2006 márciusában kiigazítatlan adatok szerint 15.1%-kal, munkanaptényezővel kiigazítva 13.8%-kal haladta meg az egy évvel korábbit - közölte a KSH. Az egyéb építmények építése (elsősorban autópálya) továbbra is dinamikusan nőtt, márciusban 24.1%-kal, évkezdettől pedig 21.5%-kal volt magasabb az egy évvel korábbinál. Az év első három hónapjában a termelés 7.9%-kal
Az építőipari termelés 2006 márciusában kiigazítatlan adatok szerint 15.1%-kal, munkanaptényezővel kiigazítva 13.8%-kal haladta meg az egy évvel korábbit - közölte a KSH. Az egyéb építmények építése (elsősorban autópálya) továbbra is dinamikusan nőtt, márciusban 24.1%-kal, évkezdettől pedig 21.5%-kal volt magasabb az egy évvel korábbinál.
Az év első három hónapjában a termelés 7.9%-kal emelkedett, márciusban a termelés 5.1%-kal volt magasabb az előző havinál.
Zajlanak az autópálya-építések
A legnagyobb építőipari alágazat, a szerkezetkész épületek és egyéb építmények építése márciusban 12.9%-kal, évkezdettől 12.7%-kal nőtt. Az épületgépészeti szerelés termelése márciusban 21.3%-kal bővült, az év első három hónapjában összességében az egy évvel korábbi szinten maradt. A befejező építés 13.3%-kal emelkedett márciusban.
Az épületek építésének volumene márciusban 10.1%-kal emelkedett, az első három hónapban az egy évvel korábbi szinten volt. Az egyéb építmények építése (elsősorban autópálya) továbbra is dinamikusan nőtt, márciusban 24.1%-kal, évkezdettől pedig 21.5%-kal volt magasabb az egy évvel korábbinál.
Szerződésállomány
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az építőipari vállalkozások hó végi szerződésállománya 4.1%-kal magasabb az egy évvel korábbinál. Ezen belül az épületek szerződésállománya 17.5%-kal emelkedett, az egyéb építményeké viszont 0.3%-kal maradt el az egy évvel korábbi magas bázistól.
A márciusban kötött új szerződések volumene 18%-kal magasabb volt a 2005. márciusinál. Ezen belül az épületek építésére kötött új szerződések volumene 35%-kal, az egyéb építmények építésére kötötteké 2.7%-kal emelkedett. Évkezdettől az építőipari vállalkozások 39.7%-kal nagyobb volumenű új szerződést kötöttek.
Árak
2005 márciusához képest az építőipari tevékenység költségalapon számított árai 5.4%-kal, ezen belül a szerkezetkész épületek és egyéb építmények építésének árai 6.3%-kal emelkedtek. Az árak az előző havinál 0.7%-kal voltak magasabbak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








