Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
Folytatjuk a technikai indikátorokat bemutató sorozatunkat, s az alábbi cikkben ismét előre mutató, vagyis a piaci folyamatokat előre jelző indikátorokat, az RSI Mozgóátlagot és az Oscillatort mutatjuk be. A mutatók ismertetése, valamint a vételi és az eladási jelzések bemutatása után természetesen kitérünk a portfolio.hu interaktív grafikon rajzolójának a használatára is.
Folytatjuk a technikai indikátorokat bemutató sorozatunkat, s az alábbi cikkben ismét előre mutató, vagyis a piaci folyamatokat előre jelző indikátorokat, az RSI Mozgóátlagot és az Oscillatort mutatjuk be. A mutatók ismertetése, valamint a vételi és az eladási jelzések bemutatása után természetesen kitérünk a portfolio.hu interaktív grafikon rajzolójának a használatára is.
1. RSI Mozgóátlag (RSI Moving Average)

Oscillator
Az Oscillator egy hosszú és egy rövid távú egyszerű mozgóátlag közötti különbséget jeleníti meg, és az elmozdulást a 0 vonal felett és alatt ábrázolja. A lassú periódust általában 5, a lassú periódust pedig leginkább 14 naposra szokták állítani.
Számítási módja
Ennek megfelelően az Oscillator képlete igen egyszerű, az alábbiak szerint történik:
Oscillator = gyors periódusú mozgóátlag-lassú periódusú mozgóátlag
Az Oscillator a túladott és túlvett szinteket mutatja, és vételi, illetve eladási jelzéseket ad akkor, amikor nincsen határozott trend az árfolyam alakulásában.
Három dolgot érdemes figyelni az indikátor és az árfolyam alakulásában:
1. Divergencia: ez azt jelenti, hogy az árfolyam, valamint az Oscillator grafikonja az ellenkező irányban mozog, vagyis az árfolyam emelkedése ellenére csökken az indikátor értéke, vagy pedig fordítva. Egy másik fontos jelzés az, amikor az indikátor átmetszi a záró vonalat, ez ugyanis az árfolyam trendjének megfordulására utaló jel.
2. Vételi jelzésként értelmezhető az, amikor az Oscillator értéke sávjának az alsó felén mozog, míg eladási jelzésként az, amikor a felső szélén.
3. A zéró vonal áttörése szintén vételi vagy eladási jelzésként értelmezhető, azaz amikor az Oscillator értéke 0 alá esik, akkor az eladásként, amikor pedig fölé megy, akkor az vételként fogható fel. Ez egy kisebb kockázatú befektetési stratégia, mint az előző pontban alkalmazott eljárás, ami persze azt is jelenti, hogy az elérhető profit is alacsonyabb lesz.
Használata
Talán nem okoz Olvasóinknak meglepetést, hogy az Oscillator is a függvények között található, és a fent említett két paraméter tetszőlegesen módosítható. Az érvényesítés a már megszokott hozzáad, majd bezár gombra való kattintással érhető el.

Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


