Növekszik a mesterséges intelligencia (MI) iránti nyitottság: a 30-40 év körüliek használják a legszívesebben pénzügyeik kezelésére a technológiát.
December elejétől kerültek a pénztárcákba az új tízezres bankjegyek: egy hónap alatt 20 millió új tízezres került forgalomba - tudta meg a Pénzcentrum.
December elsején vehettük először kezünkbe az új tízezres bankjegyet. Mint azt a Pénzcentrum a Magyar Nemzeti Banktól (MNB) megtudta, a 2015. január 5-i kimutatások szerint
A megújított tízezer forintosokat a jegybank folyamatosan hozza forgalomba a napi készpénzes műveletei során.
Eddig nem találkoztak hamis tízezressel
Mint megtudtuk, az első hónap tapasztalatai azt mutatják, hogy az új bankjegy elterjedése zökkenőmentesen halad, elfogadásával kapcsolatos panasz, észrevétel nem érkezett az MNB-hez. A megújított tízezer forintosból hamisgyanús példányt mindeddig nem továbbítottak szakértői vizsgálatra a jegybank felé.
Mikor jön a többi új bankjegy?
Az MNB 2014 és 2018 között folyamatosan újítja meg a jelenlegi bankjegysorozat címleteit, így a következő években további újratervezett, továbbfejlesztett bankjegyeket bocsát forgalomba.
A sorozat első eleme a megújított tízezer forintos, amely már 2014. szeptember 2-től törvényes fizetőeszköz és 2014. december 1-jétől, fokozatosan jelenik meg a készpénzforgalomban, széles körű elterjedésére pedig 2015 folyamán kell számítani.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nemzetközi tapasztalatok alapján címletenként eltérő az időtartam, amely alatt az új bankjegy széles körben elterjedhet. Az ATM-ekben gyakran használt és/vagy a tranzakciós, kis értékű címleteknél viszonylag rövid idő (akár néhány hónap) is elegendő lehet ahhoz, hogy a forgalomban levő címletek többségét már a fejlesztett verziók tegyék ki.

A
jellemzően inkább vagyontartást szolgáló, nagyobb címletek (mint
például Magyarországon a húszezer forintos) esetén jóval hosszabb időre
(akár több évre) is szükség lehet ahhoz, hogy az adott címlet a
forgalomban elterjedjen.
Az MNB eddigi - a nemzetközi gyakorlattal megegyező - forgalmazási tapasztalatai azt mutatják, hogy a kibocsátást követő néhány hónapban az új címletek esetén intenzív kiáramlás, a régiek tekintetében pedig forgalomból való jelentős visszaáramlás tapasztalható. Ez a folyamat néhány hónap elteltével lassul, majd a régi címlet bevonási határnapjának közeledtével ismét erőteljesebbé válik.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








