Eredeti céljával ellentétes hatást is kiválthat, ha a kormány növeli az állampapírok közvetlen lakossági lakossági értékesítését. Így előfordulhat, hogy az állam nem jut több forráshoz, csak sokkal drágábban szerzi meg azokat- írja a Világgazdaság.
A takarékoskodók jól járnak, az adófizetők viszont rosszul, ha a kormány fokozza az állampapírok közvetlen értékesítését - mondta a Világgazdaságnak Duronelly Péter , a Budapest Alapkezelő befektetési igazgatója. Szerinte a saját hálózaton keresztüli értékesítés drágább, mint a pénzügyi szolgáltatók közvetítésével történő.
Tovább gyengíti a bankok hitelezési képességét a lakossági megtakarításoknak betétekből állampapírokba irányítása - állítja Karsai Gábor, GKI Gazdaságkutató vezérigazgató-helyettese. A hitelezés visszaesése fékezi a gazdasági növekedést, a jövedelmeket és növeli a munkanélküliséget.
Szerinte mindez elkerülhető lenne olyan hiteles gazdaságpolitikával, amely olcsó külföldi források bevonását tenné lehetővé a valutaalap hitelkeretének biztonsága mellett.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








