A pénz - főleg a sok pénz- a legfontosabb tényezője az ember boldogságának - állítja az Institute of Economic Affairs brit kutatóintézet. Tanulmányuk szerint a boldogságérzet arányosságban van a vagyon növekedésével, azaz - a közhiedelemmel ellentétben- minél gazdagabbak vagyunk, annál boldogabbak is.
126 ország adatait összesíti az a tanulmány, amelyet a brit az Institute of Economic Affairs kutatóintézet a Blue Monday, azaz az év legszomorúbb napja alkalmából (ez idén január 16-ára esett) publikált. Számítások szerint az év legborúsabb napja mindig január valamelyik hétfője - elsősorban olyan tényezők miatt, mint az időjárás, a karácsony miatti adósságok, a karácsony utáni monotónia felerősödése, az újévi fogadalmak megszegése, kedvetlenség mindenhez.
A nemzetközi tanulmány legvitatottabb megállapítása ellentmond annak a széles körben elterjedt hiedelemnek, hogy egy bizonyos jövedelmi szint felett az emberek már egyszerűen nem lesznek boldogabbak. Több elmélet szerint ugyanis a boldogság stagnál, ha jövedelem túllép egy bizonyos szintet.
A friss, a Boldogság Nyomában című felmérés ugyanakkor azt állítja, hogy a jövedelem 20 százalékos emelkedése már egészen biztosan pozitív hatással van a jó közérzetre - függetlenül attól, hogy mennyire jómódú az illető.
A felmérés készítőinek nem titkolt célja, hogy cáfolják a brit kormány azon szándékait, mely szerint társadalmi boldogságindexet tesznek közzé, így bizonyítva, hogy az általános anyagi és lelki jólétének feltérképezésére az eddig használt mérce, a hazai össztermék, vagyis a GDP nem alkalmas.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








