A Magyar Nemzeti Bank megújította a bankjegyek ill. érmék feldolgozását, forgalmazását, valamint hamisítás elleni védelmét szabályozó rendeleteit. A jegybank célja, hogy növekedjen a forintbankjegyek hamisítás elleni védelme, és hogy a forgalomban lévő forintbankjegyek minősége megfelelő maradjon - áll a jegybank ma kiadott közleményében.
A Magyar Nemzeti Bank törvényben rögzített feladata, hogy a gazdaságot megfelelő mennyiségű és minőségű készpénzzel lássa el. A jegybank kiemelt figyelmet fordít a bankjegyhamisítás elleni küzdelemre valamint a tudatos készpénzhasználatra.
A jegybank ezért módosította azt a két MNB-rendeletet, amelyek a bankjegyek ill. az érmék feldolgozását, forgalmazását, valamint hamisítás elleni védelem technikai feladatait szabályozzák. Az új rendeletek elősegítik a jegybank által bevizsgált bankjegyvizsgáló gépek elterjedését, s így 2017-ig a bankjegyvizsgáló gépekkel ellenőrzött bankjegyek aránya a készpénzforgalomban jelentősen nő. Az MNB várakozásai szerint ez a lépés elősegíti majd a forgalomban lévő készpénz minőségének emelkedését.
A Magyar Nemzeti Bank ezenkívül a hamisítás elleni hatékonyabb fellépés érdekében arra kötelezi a hitelintézeteket és a postát, hogy nagyobb készpénzforgalmat lebonyolító pénztáraikat 2017-ig fokozatosan UV-A/C bankjegyvizsgáló lámpákkal lássák el. Jelenleg ugyanis a bankjegyvizsgáló gépek mellett a hamis bankjegyek elleni védekezés egyik leghatékonyabb eszköze az UV-A és UV-C fénycsővel egyaránt rendelkező bankjegyvizsgáló segédeszközök használata.
A kiskereskedők és a vendéglátósok számára az MNB már idén tavasszal pályázatot írt ki avval a céllal, hogy segítse az UV-A/C lámpák elterjedését. A pályázat során az UV-A/C-készülékek nettó árának 60%-ával (de készülékenként legfeljebb 20 ezer forinttal) támogatja a program által megcélzott cégeket és egyéni vállalkozókat - zárul a jegybank közleménye.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








