Közel másfél éve annak, hogy a Magyar Nemzeti Bank bevonta a forgalomból az 1 és 2 forintos érméket és életbe lépett az 5-ös kerekítésről szóló szabály. Miközben szakmai oldalról teljesen világos volt, hogy a kerekítéssel egyszerűbbé válik a mindennapi élet a készpénzes fizetéskor, mégis aggodalom övezte a lépést.
Mára bebizonyosodott az ellenkezője, a tények nem igazolták az előzetes félelmeket - áll a jegybank által készített tanulmányban. Az MNB-szemle legfrissebb számában megjelent elemzés szerint a csak a fizetendő végösszegre vonatkozó, szimmetrikus irányú kerekítés miatt az 1 és a 2 forintosok bevonásának nem volt inflációs hatása, az új kerekítési szabályok pedig nem jelentettek különösebb nehézséget.
"Valójában nem is meglepő, hogy a kerekítés nem okozott zavart a gazdaságban" - véli a szerző, aki erről is beszélt pénteken egy a kiadványt bemutató beszélgetésen. Ezt azzal indokolta, hogy a fillérek 90-es években történt bevonása miatt Magyarországon már évtizedes hagyományai vannak a kerekítésnek.
A cikk egyébként a magyar és több külföldi gyakorlat ismertetésével mutatja be a kerekítési szabályok bevezetésének motivációit, illetve gazdasági racionalitását. Külön figyelmet szentel a szerző az euró-zónában kerekítést alkalmazó országok tapasztalataira.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








