Az elmúlt időszak során igencsak megtépázta az adóparadicsomok hírnevét. Az offshore megtakarításokkal kapcsolatos bizalom megcsappanni látszik, egyre többen gondolják úgy, hogy lehet, hogy nem ez a legbiztosabb megtakarítási forma.
Nagyon sokan fogadták elképedve azt a hírt a Landsbanki Guernsey és a Kaupthing Singer & Friedlander Isle of Man (KSFIOM) összeomlása után, hogy a két La Manche-csatornában elhelyezkedő sziget, Jersey és Guerney nemes egyszerűséggel nem rendelkezik betétbiztosítási rendszerrel, illetve a Man-szigeteken üzemelő banknak nincs elég pénze ahhoz, hogy kielégítse a betétesek követeléseit.
Mindezek után pedig egyre többen teszik kérdőjelessé azt a lehetőséget, hogy valamilyen offshore paradicsomba helyezzék megtakarításukat. Több befektetőt megnyugtattak a KSFIOM-nál, hogy létezik náluk betétbiztosítási rendszer, azonban ebben nem volt elég pénz, így az egyes intézeteke a többi banktól, illetve a man-szigeteki kormánytól várhatott csak pénzt. Ez utóbbi 150 millió fontot (46 milliárd forintot) öntött a bankba, azonban a 8000 betétes több mint 820 millió fontja (254 milliárd forintja) forgott kockán.
Egy másik, ám később bebizonyosodott, hogy valótlan garancia volt a tulajdonosi garancia az izlandi Kaupthing részéről, ami azt jelentette volna, hogy a bajban közrelép a tulajdonos, ez azonban ténylegesen nem történt meg, mert a válság kezdetekor az izlandi kormány állami tulajdonba vette az anyaintézményt.
Sajnos a Landsbanki Guernsey betéteseinek sem jobb a helyzete, mivel jelen helyzet szerint a 2000 betétes csupán pénzének 30 százalékát kapja vissza. A károsultak egyhangúan azon a véleményen vannak, hogy az adóparadicsomok elveszítették hírnevüket, s nagyon nehéz lesz azt újra helyreállítaniuk.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








