Kire bízhatod megtakarításaidat? Az elmúlt napok pénz- és tőkepiaci eseményeit, a tőzsdék hatalmas zuhanásait, a külföldi bankok sorozatos bedőléseit, vagy az OTP ellen indított spekulatívnak mondott támadásokat elnézve valószínűleg sokan elgondolkodtak azon, hogy talán nem árt valamit félretenni, és megtakarításainknak a legjobb helyet megtalálni. Nem könnyű a választás!
Még a legnevesebb pénzügyi tanácsadók sincsenek azonos véleményen a mostani helyzetet vizsgálva, hogy mibe érdemes ilyenkor a pénzünket fektetni, ha nem szeretnénk hatalmasat bukni, de mégsem akarjuk a párnánk alatt tartani megkuporgatott vagyonunkat.
Márpedig sokan gondolják úgy, hogy - a külföldi bankok bedőléseit látva - nem szeretnének kockázatot vállalni, így a legjobb megoldás, ha otthon tartják pénzüket. Mások ennél merészebbek, és a tőzsdei áreséseket kihasználva bevásárolnak részvényekből, reménykedve abban, hogy idővel minden visszaáll a régi kerékvágásba, és hosszú távon nyernek az üzleten.
Persze aki nem akar feltétlenül hosszú távra, akár több évre is elköteleződni, és lemondani likviditásáról, annak néhány hónapos befektetés gyanánt nem sok választása marad, mint a lekötött bankbetét, ami valljuk be, az akár bruttó 10 százalékos éves hozamával nem is olyan rossz ajánlat a mostani helyzetben.
Különösen amiatt, hogy múlt hét óta már az itthoni bankbetétek is teljes védettséget élveznek, ami azt jelenti, hogy az Országos Betétbiztosítási Alap által biztosított összeghatárt a jelenlegi 6 millióról 13 millió forintra emelték, és eltörölték az egymillió forint feletti 10%-os önrészt is. De nem kell félteniük megtakarításaikat az ennél nagyobb összeggel rendelkezőknek sem, hiszen efelett az állam garantálja a bankbetéteket, vagyis innentől teljes a védettség.
A garantált betétek köre természetesen nem változott meg, vagyis minden folyószámla és hagyományos banki lekötött betétre, valamint valamennyi bankkártya mögötti betétre érvényes, kivéve a befektetési célú bankkártya típusokat.
De lássuk, hol mennyit kapunk a pénzünkért, és vajon belehúztak-e már a betétgyűjtési, -csalogatási lázba a bankok!
Ehhez szokásos lekötött betéti körképünket, illetve az abban alkalmazott sémákat, befektetői típusokat, és összegeket (800 ezer Ft, 3 millió és 8 millió Ft) hívtuk segítségül. A táblázatok magukért beszélnek, ki-ki eldöntheti, hogy melyik bankot és lekötési időszakot (1, 3, 6, illetve 12 hónap) preferálja, illetve mennyi pénzről tud hosszabb-rövidebb időre lemondani.

A hazai bankok kínálatának elemzésekor a következő bankok ajánlatait hasonlítjuk össze: OTP, K&H, MKB, CIB, Citibank, Budapest Bank, Erste Bank, UniCredit Bank, Volksbank, Raiffeisen, FHB, Allianz Bank és KDB Bank.
A kamatok minden esetben a 365 napos évvel számított EBKM-et jelölik. Az összeállítás elkészítésekor továbbra sem vesszük figyelembe a kezelési költségeket, ezek ugyanis nem magához a lekötéshez, hanem a bankszámlához kötődnek. Minden esetben a bruttó, kamatadó előtti értékeket vettük figyelembe. (Az adatok forrását a bankok kondíciós listái képezik, az adatgyűjtés 2008. szeptember 26-án történt.)
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A táblázatok kapcsán mindenképpen ki kell emelni, hogy a fent leírtaknak megfelelően nem a kifejezetten akciós ajánlatokat gyűjtöttük össze, ám amennyiben az adott összeg és futamidő dimenziójában valamely bank akciós kamatot kínál, akkor azt az értéket szerepeltettük az összehasonlításban (feltéve, ha azt nem kötötték különösebb feltételekhez, vagy nem speciális célcsoportnak szól), hiszen arra voltunk kíváncsiak, most mennyiért köthetnénk le pénzünket.
Egyre több a magas kamat...

Legutóbbi,
szeptember végi körképünk eredményeivel összehasonlítva a bankok nem
különösebben változtattak kondícióikon, néhány akciós terméket kivontak
a piacról, ugyanakkor akadnak olyan bankok is, akik emeltek kiemelt
kamatozású betéteiken, például az FHB Bank szinte minden futamidő
mellett 10 százalékosra emelte az elérhető éves kamatot, a Raiffeisen
új, négy hónapos lekötési akciót indított.
Összességében, a lejobb ajánlatok között nem egy 10 százalékos éves bruttó hozamot biztosító, vagy azt meghaladó ajánlatot találni, ami összevetve például a szintén nem túl kockázatosnak tekintett pénzpiaci alapok elmúlt időszaki teljesítményével, nem tűnik rossz ajánlatnak!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








