A CIB Euró Értékőr Kötvény hatalmas sikerrel zárult jegyzését követően újabb, a megtakarítás értékállóságát garantáló befektetési megoldással rukkolt ki a CIB Bank - a CIB Értékőr 2011/A Kötvénnyel.
A CIB által újonnan kibocsátott CIB Értékőr Kötvény egy változó kamatozású megtakarítási forma, amelynek a kamata folyamatosan követi a forint éves inflációjának alakulását, folyamatosan megőrizve ezzel a befektetett összeg vásárlóértékét. A kötvény 3 éves futamidejű, ugyanakkor az elért kamatok minden harmadik hónapban kifizetésre kerülnek, és szükség esetén a befektetésből részösszegek is felszabadíthatók. A kötvény kamata is 3 havonta változik, a kamatkifizetések napján igazodva a KSH által 3 hónappal korábban közzétett éves inflációhoz. A kamat mértéke az adott kamatperiódusban ezen infláció 127%-a.
A CIB Értékőr 2011/A Kötvény tehát kedvező megtakarítási forma mindazoknak, akik megtakarításaikat forintban tartják, nem szeretnének kockázatot vállalni, és elsődleges számukra a megtakarításuk vásárlóértékének megőrzése és növelése. A kötvények névértéke 10 000 forint, de a CIB ügyfelei a jegyzés időtartama alatt ennél alacsonyabb áron, a névérték alatti árfolyamon juthatnak hozzá.
A CIB Értékőr Kötvény 2008. szeptember 26-ig jegyezhető, bármely CIB bankfiókban. Érdemes a jegyzést minél korábbra időzíteni, ugyanis a befektető pénze a jegyzési időszak alatt sem pihen, hanem évi 8,50%-on kamatozik.
Az inflációkövető kamatozású kötvények olyan megtakarítási eszközök, amelyek kamata együtt mozog az inflációval. A kamat mértéke előre ismert, és az adott kamatperiódus alatt fix, ráadásul az ilyen kötvények kivétel nélkül tőkevédettek. Ilyen típusú megtakarítási lehetőség a CIB Euró Értékőr 2011/A Kötvény is, amelynek kamata az eurózóna dohánytermékek nélkül számított éves inflációjának 110 százaléka. A kötvény első kibocsátási ciklusa augusztus 8-án végződött a vártnál jóval nagyobb sikerrel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








