A gyenge tőzsdei és gazdasági teljesítmény ellenére emelkedik az amerikai emberek nyugdíjcélú megtakarítása a Fidelity Investments legfrissebb kutatása szerint. Az eredmény első látásra ugyan meglepő, ám érdemes tudni, hogy a 2001-es dot-com lufi idején is hasonló volt tapasztalható.
A Fidelity 11,5 millió vállalati nyugdíjrendszerben szereplő megtakarító adatait vizsgálta, melyek szerint az adózás előtti átlagos munkavállalói befizetés 1,4%-kal emelkedett 2008 első félévében az előző félévhez képest.
Amennyiben a mintában csak azokat vesszük figyelembe, akik 2007-ben és 2008-ban is részt vettek a vállalati nyugdíjrendszerben, akkor 7%-os az átlagos emelkedés mértéke.
Az emelkedés mögött részben az áll, hogy a fizetésemelésekkor megnő a munkavállaló által a rendszerbe befizetett összeg is, a Fidelity szakértői szerint azonban emellett számolni kell azzal is, hogy az emberek a mostanihoz hasonló nehéz időkben félnek költekezni, ezért többet takarítanak meg.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








