Csökkent a lakossági megtakarításokkal rendelkezők aránya hazánkban a július-szeptemberi időszakban az idei év második negyedévéhez képest. A megtakarítások többsége a fővárosban és Pest megyében koncentrálódik. A GfK Hungária Piackutató Intézet Pénzügypiaci Adatszolgáltatások felméréséből az is kiderül, hogy csökkenőben van azok hányada, akik konkrét cél nélkül spórolnak és a vizsgált időszakban lakásvásárlásra, illetve -felújításra is kevesebben gyűjtöttek. A legnépszerűbb megtakarítási forma továbbra is a forintbetét és az életbiztosítás.
Hazánkban a lakossági megtakarításokkal rendelkezők aránya 2007. III. negyedévében csökkenést mutat az előző negyedévhez képest úgy a legmagasabb jövedelmű, mint a legvagyonosabb rétegben. Jelenleg a lakosság 26,7 százaléka rendelkezik megtakarításokkal. Ez az arány az országot területi egységeiben vizsgálva legmagasabb Budapest és Pest megye körzetében (23,6 százalék), legalacsonyabb pedig a Somogy, Tolna és Baranya megyét magába foglaló dél-dunántúli régióban (9,6 százalék).
A megtakarítással rendelkezők körében a megtakarítási célokat vizsgálva folyamatos emelkedés figyelhető meg a váratlan kiadásokra és a nyugdíjas évekre való felkészülés, valamint az üdülés esetében, míg a konkrét cél nélküli megtakarítás említési aránya egyre csökkenő tendenciát mutat. A lakásvásárlásra és a lakásfelújításra gyűjtők aránya csökkent az előző felméréshez képest.
Az előző negyedévi adatokhoz képest majdnem minden megtakarítási formát igénybevevők aránya csökkent. A legkedveltebb megtakarítási formák mindazonáltal továbbra is a forintbetét és az életbiztosítás. Megtakarításait a felnőtt magyar lakosság 70 százaléka forintbetétben tartja és e megtakarítási forma a legnépszerűbb a legnagyobb jövedelemmel rendelkezők (62 százalék) és az AB státuszúak körében (66 százalék) is. A GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatásainak eredményei szerint az idei III. negyedévben a megtakarítással rendelkező felnőtt lakosság nem egészen egyötöde (18 százalék) kötötte le félretett pénzét életbiztosításban. Az ország legvagyonosabb rétegében (24 százalék) és az AB státuszúak (27 százalék) körében e befektetési eszköz alkalmazása lényegesen elterjedtebb, mint a teljes lakosságot vizsgálva.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó
- Visszalép Vitézy Dávid javára Brenner Koloman
- Szijjártó Péter: a BAT 60 milliárd forintos beruházása 450 új munkahelyet teremt
- Hatnapos munkahét vár a Samsung vezetőire
- Saját választási törvényt fogadott el a boszniai Szerb Köztársaság
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök