18 °C Budapest

Raiffeisen: eredménytelen volt a csalás?

Pénzcentrum
2006. november 29. 14:35

A Raiffeisen Bank - a tegnap biztonsági okokból szükségessé vált ideiglenes leállás után - a mai napon újra elindította Raiffeisen DirektNet szolgáltatását.

A tegnapi nap ismeretlen személyek elektronikus levelet küldtek a Bank nevében, mely révén egy hamis, a Raiffeisen honlapra hasonlító oldalon az Ügyfelek Raiffeisen Direkt telefonos és DirektNet internet banking azonosítóit próbálták megszerezni. Az illetéktelenek nem a banki honlapot/internetes rendszert támadták meg, hanem közvetlen az ügyfelektől próbáltak azonosítókat megszerezni. Aki nem reagált a levélre, azaz a csatolt linken nem adta meg az azonosítókat, az az Ügyfél nincs kitéve a veszélynek!

A Raiffeisen Bank haladéktalanul letiltotta azon ügyfelek azonosítóit, akik jelezték, hogy a megtévesztő e-mail hatására megadták azokat. A Bank Ügyfelei tájékoztatása mellett ellenőrizte a november 27-én 18.00 után adott megbízásokat, letiltatta a hamis adatbekérő oldalt, és minden eszközzel segíti a nyomozó hatóságok munkáját. A pénzintézet a beérkező megbízásokat fokozottan ellenőrzi, és figyeli az illetéktelen belépési kísérleteket.

Az eddig rendelkezésre adatok alapján ez a csalási kísérlet gyakorlatilag eredménytelennek minősíthető. Az Ügyfelek tájékozottságának és a kellően óvatos internet használatnak köszönhetően káreset nem történt. A Raiffeisen Bank gyors és értékes jelzéseket kapott azoktól, akik megkapták a megtévesztő e-mailt. A Bank ezúton is köszöni a visszajelzéseket és a segítőkész hozzáállást.

A Raiffeisen Bank felhívja Ügyfelei figyelmét, hogy ha a napokban a Raiffeisen Bank nevében megtévesztő módon érkezett e-mailre megadták Raiffeisen DirektNet, internet banking és/vagy Raiffeisen Direkt telefonos azonosítóikat, azokat tiltassák le, és kérjenek új azonosítót a 06 40 48 48 48-as számon hívható telefonos ügyfélszolgálaton és a Raiffeisen fiókokban.

EZT OLVASTAD MÁR?