Március 29-én a szombati, 30-án és 31-én az ünnepnapi, április 1-jén a vasárnapi, április 2-tól pedig a már megszokott munkanapi menetrend szerint járnak a vonatok.
Egy korrekt visszajelzés óriási pszichés megkönnyebbülést jelent egy adott pzícióra jelentkező álláskeresőnek. De akkor miért nem adnak sokszor visszajelzést a pályázóknak; és az állásra jelentkezők miért nem kérnek? Vendégírásában ezt a kérdéskört fejtegeti Hudecz Annamária, HR tanácsadó, coach.
Mindannyian fel tudunk eleveníteni olyan munkahelyeket, konkrét pozíciókat is, amelyekre valaha is jelentkeztünk. Különösen azokat, amelyekhez kellemetlen, fájdalmas emlékek kötődnek az álláspályázat kimenetével kapcsolatban. Egy álláspályázat elküldésével az idegtépő várakozás és reménykedés hullámvasútja kezdődik el. Reménykedtünk a visszajelzésben reggel, délben, este. Naponta számtalanszor is lessük a mobilt, volt-e nem fogadott hívásunk, nézzük az új üzeneteket a mailbox-ban. Csekkoljuk az álláshirdetés honlapját, hogy fent van-e még a hirdetés. Jobb esetben próbálunk kicsikarni valamilyen választ az interjúztatótól, HR-től, vezetőtől, az ismerőstől, aki figyelmünkbe ajánlotta a pozíciót.
Majd idővel belefáradunk a várakozásba és a családtagokkal, barátokkal is kerüljük a témát, nehogy rákérdezzenek, mert már mi sem tudjuk mit is mondjunk. Az idő homokja pedig elhalványítja a reményvesztett várakozás fájdalmát, a visszajelzés hiányát, vagy az érthetetlen, átlátszó indoklást, amivel semmit sem tudtunk kezdeni, csak dühöngeni és beleroppanni. Idővel megcsorbult önbizalommal és keserűséggel lépünk tovább, amikor újra képessé válunk rá. A fájdalom és csalódottság érzése pedig mindig is ott marad bennünk mélyen eltemetve. A keserűség pedig újra és újra feltör bennünk, amikor szembetalálkozunk ugyanannak a cégnek a logójával.
300 000 álláskereső van a magyar munkaerő piacán 2020 decemberének számai alapján. Közel 300 ezren reménykednek abban, hogy kapnak majd visszajelzést az álláspályázat kimenetével kapcsolatban. Amennyiben levonjuk a nyitott pozíciók számát a sikeres álláspályázatok után, akkor is több százezres nagyságrendű álláskereső marad. Nagyon nagy részük sajnos most is a fent leírt érzések teljes skáláját éli meg. Értük szeretném felemelni a szavam és felhívni a figyelmet az elutasított álláspályázatok visszajelzésének elengedhetetlen szükségességére.
Mennyire hangzik hihetetlennek az a tény, hogy pusztán egy korrekt visszajelzés óriási pszichés megkönnyebbülést jelent már egyetlen egy álláskeresőnek, hát még százezrek számára. Egy korrekt visszajelzéssel felelősséget vállalunk a döntésünkért. Világos információt adunk az álláskeresőnek, amely hatással van még családja mentális közérzetére is, és tudatosan hozzájárulunk a további lehetőségek tervezéséhez, elősegítve továbblépés képességéhez elengedhetetlen pozitívabb mentális fókuszt. Mindannyian tapasztalatból tudjuk jól, hogy a bizonytalanságnál is sokkal jobb a biztos nemleges válasz.
Munkáltatóként nem is kérdés, hogy mennyire is szeretnénk, ha az elutasított álláspályázók is jó hírünket vigyék tovább rólunk: "Igen, ismerem a céget. Sajnos elutasítottak és nem engem választottak. Korrektek voltak, mert visszajeleztek." Képzeletben tegyük hozzá, hogy még az is elhangzik "...és azzal indokolták, hogy ...". Számomra itt kezdődik az employer branding. A munkavállalóinkon, az álláspályázatainkra "igen" választ kapott jelölteken túl, érezzünk még nagyobb felelősséget az elutasított álláspályázók iránt is.
A visszajelzés tényén még tovább is megyek. A legfontosabb 3 dolog, amelyet MINDEN álláskereső megérdemel a visszajelzés tényén túl:
- munkakörhöz tartozó kompetenciákhoz kapcsolódó korrekt indoklás
- munkáltatóként jelezni, hogy köszönettel vesszük, ha a nemleges válasz ellenére is ismeretségi köréből ajánl álláskeresőt az adott pozícióra, vagy jövőben meghirdetendő állásokra
- 1 kedves emberi szó
A dolgozói ajánlási rendszer kiépítésével egyes cégeknél már a nyitott pozíciók 80%-át dolgozói ajánlásokkal töltik be. Miért is ne lehetne ugyanezt a módszertant alkalmazni az álláskeresők kapcsolati hálójában? Esetleg ajánlási jutalékot is ki lehetne dolgozni számukra?
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A mi döntésünk, hogy mit is kezdünk a visszajelzéssel. Tudjuk-e objektíven, tényszerűen kezelni és a helyén értékelni a visszajelzést? Képesek vagyunk-e adott kompetenciára, képességre vonatkozó visszajelzéseket meghallani, beilleszteni a jövővel kapcsolatos karrier elképzeléseinkbe, és elkezdeni dolgozni azok fejlesztésén? Utolsó sorban, pedig ha nekünk nem sikerült az álláspályázat, gondolkodjunk el azon, hogy van-e olyan álláskereső az ismeretségi körünkben, aki ajánlani tudnánk. Ez egy teljesen új személetmód.
Tény, hogy az elmúlt néhány év üzleti és HR kihívásai során iparágtól függetlenül számtalan alkalommal megoldottunk és részesei voltunk ennél milliószor bonyolultabb, komplexebb projekteknek, tranzakcióknak előre el nem képzelt innovációinak megvalósításával, kivételes IT megoldásokkal, akkor ezt is meg tudjuk valósítani! Rajtunk áll, hogy mikor kezdjük el az értéket teremtő visszajelzések adásának új korszakát. A hosszú hónapok végtelen pszichés megterheléssel teli világában ez olyan lenne, mint egy lélegzetvételnyi friss levegő.
Nagyon sok szakmai beszélgetésnek vagyok részese, amelynek témája a covid utáni világ új normája. Formálódóban van számtalan elképzelés, amely idővel majd szépen kikristályosodik. Mi lenne, ha a jövő világának az álláspályázatok visszajelzésének megreformálása lenne az egyik teljesen új eleme, amely a tisztelet és korrektség értékeken alapszik?
* Jelen írás a szerző magányvéleményét tükrözi, ami nem feltétlenül egyezik a Pénzcentrum és a Portfolio Csoport hivatalos álláspontjával.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás
- Hatházi Róbert: a húsvét minden kor emberének ugyanazt az üzenetet hordozza
- Nagy változás a gyógymedencéknél - részletesen indokolt az NNGYK
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj