Sokan nem veszik át a megrendelt termékeket, ezért összefogtak a webáruházak, hogy kiszűrjék a renitens vásárlókat.
Drogéria-háború Magyarországon: ennyiért melóznak a Rossmannban, DM-ben, Müllerben dolgozók
Óriási a verseny Magyarországon a nagy drogéria-láncok között. Igaz, a 2020-as üzleti évre vonatkozóan a Rossmann utcahosszal vezet adózott eredmény tekintetében a DM és Müller előtt. És az is igaz, hogy ugyanebben az időszakban a Rossmannál voltak a legmagasabbak az egy főre jutó átlagos havi bruttó bérek is.
Továbbra is óriási a harc Magyarország legnagyobb drogéria-láncai között. A szoros vetélkedést pedig az aktuális éves céges beszámolók is alátámasztják. Ám, mielőtt ezeket részletesebben bemutatnánk érdemes tisztázni, hogy:
- a Rossmann aktuális beszámolója 2019. jan 1. – 2020. dec. 31.;
- a DM aktuális beszámolója 2019. október 01. – 2020. szeptember 30.;
- míg a Müller aktuális beszámolója 2019. 07.01. – 2020. 06.30. közötti időszakról szól.
A legfrissebb adatokból pedig kiderül, hogy az adózott eredmények tekintetében 2020-ban egyértelműen a Rossmann vitte a prímet, a maga 4,7 milliárdos összegével. Ettől majdnem ugyanakkora távolsággal maradt le a másik két hazai vetélytárs a maga gazdasági évében számolt eredményével, ami a DM esetében 3 milliárd 271 millió, míg a Müller esetében 3 milliárd 164 millió forint volt.
A grafikonokból látszik, hogy bár mindhárom drogéria-lánc növelni tudta eredményeit, a legsikeresebb, két gazdasági év közötti eredménynövekedést azonban a DM produkálta, ennek a mértéke ugyanis 21 százalékos volt. Szemben a Rossmann 4, és a Müller alig 1 százalékos növekedésével.
Mekkora munkaerővel dolgoznak a drogérialáncok?
A céges beszámolók másik érdekes aspektusa, hogy a láncok hány üzletet visznek az országban, és hogy ezekben mennyien dolgoznak. Az összehasonlításból kiderül például, hogy a Rossmannak 2020-ban 222 boltja volt az országban, szemben a 2019-es 216-hoz. A DM-nek ezzel szemben országosan 263 bolt áll a rendelkezésére, miközben a Müller ezektől a számoktól jócskán elmaradva mindösszesen 33 üzlettel rendelkezik az országban.
Az üzletszámok természetesen a dolgozók számát is előrevetítik. A cégek mindegyike átlagos állományi mennyiséget ad meg beszámolójában, amelyből kiderült, hogy a 2020-as gazdasági évre vonatkozóan a legtöbb embert a DM foglalkoztatta, átlagosan 2 538-at, amit a Rossmann követett 1 844-el, miközben a hazai Müllerekben átlagosan 1 064-en dolgoztak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mennyit lehet keresni a drogériákban?
A drogéria-láncoknál dolgozók létszáma abból az aspektusból is érdekes, hogy a beszámolókból kiolvasható az is, a cégek mennyit fizetnek adott évben bérköltségre. Ebből pedig az átlagos létszámokat ismerve megtudhatjuk azt is, hogy az egyes láncoknál hogyan alakultak az átlagos havi bruttó bérek (egyéb juttatások nélkül) adott gazdasági évben.
A táblázatból kiolvasható, hogy a 2020-as gazdasági évben átlagosan a Rossmann dolgozói kerestek a legjobban, a maguk 327 496 forintos bruttó bérükkel, amitől nem sokkal maradt el átlagban a DM sem, ahol az átlagos havi bruttó bér 320 115 forint volt. A két nagy lánctól azonban bérek tekintetében a Müller már jobban elmaradt, ott egy átlagos dolgozó ugyanis már csak bruttó 274 350 forintot vihetett haza. Ki kell azonban emelni, hogy ezek az összegen semmilyen egyéb juttatást nem tartalmaznak.
Érdemes azt is megjegyezni, hogy a beszámolók „sajnos” mindhárom cég esetében teljesen más időszakra vonatkoznak. Így egy teljes naptári éves változást csak a Rossmann esetében tudunk vizsgálni, abból viszont kiderült, hogy a drogéira-láncnál egy év alatt 11 százalékkal nőttek a bérek.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről