Az export adómentességét kihasználva több piaci szereplő "adóoptimalizáló" tevékenységbe kezdhetett az itthoni kávépiacon, erre utal legalábbis a kávéexport megugrása és az import csökkenése. A csak papíron utazó termék − a kiskereskedelembe feketén visszakerülve − rögtön 27 százalék árrést jelent, ráadásul a vendéglátóegységekben vagy a nagykereskedelemben is könnyen elhelyezhető - írja a Napi Gazdaság.
Magyarországon mindig is jellemző volt bizonyos mértékű kávéexport, az import pedig a KSH adatai szerint kisebb-nagyobb ingadozással, de csökkent az elmúlt években. Az export azonban emelkedik: 2008-ban a teljes behozatal kevesebb mint ötödét tette ki, tavaly azonban már annak háromnegyedére rúgott. Az itthoni fogyasztás − az import és az export különbségeként − azonban nem csökkent ilyen mértékben (bár ennek alakulását nem egyszerű meghatározni, a statisztikák nem mennyiségre, hanem értékre vonatkoznak).
A lap szerint valószínű, hogy a piac egyes szereplői áfacsalást hajtanak végre, vagyis a behozott kávé jelentős részét exportként mutatják ki, a termék azonban nem hagyja el az országot.
Az export áfamentes ügylet, ezért ha itthon marad a termék és feketén kerül vissza a kereskedelmebe, máris 27 százalék árréssel dolgozik a kereskedő. Egyszerre tud irreálisan alacsony árat ajánlani és magas hozamot elérni. Az ilyen termékeket például vendéglátó-ipari egységekben lehet elhelyezni, ahol nem követhető le grammra a felhasznált mennyiség, piaci forrásunk szerint azonban a nagykereskedelmi egységek polcain is jelentős mennyiség landolhat a "fekete" kávéból.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak
- Fegyelmi eljárás indult a Ferencváros bajnoki címét ünneplő szurkolók miatt