9 °C Budapest

Így keresnek 10 milliót a magyar celebek percek alatt

Pénzcentrum
2012. július 21. 08:01

Több millió forint jogdíjat zsebelhetnek be a valóságshowk-ban, tehetségkutatókban feltűnt magyarországi előadók a Youtube.hu internetes videómegosztó portálon futó klipjeikben elhelyezett reklámok után járó jogdíjakból. A listán toronymagasan vezet a Való Világból megismert ózdi rapper, Majka és társai Belehalok című klipje csaknem 11 millió letöltéssel.

Akár 10 millió forintot is kaphat idén a youtube-os letöltések után járó jogdíjakért Majka (32), akinek már csaknem 11 millióan töltötték le Belehalok című dalának klipváltozatát a YouTube internetes videomegosztó portálról. Ez kattintásonként 1-2 forintot jövedelmezhet a jogtulajdonosnak, és a szerző(k)nek egyenlő arányban. Pénz azonban csak akkor jár, ha a nézők legalább 5 másodpercig hagyják futni a reklámot.

Mivel a március 27-én feltöltött, Belehalok című klipnél kezdettől fogva megy a reklám, feltételezhetően legalább a hallgatók fele rákattintott a hirdetésre is, így a Majkára eső rész akár 5-6 millió forint lehet. Ehhez jön, hogy a jogtulajdonos, azaz a kiadó is utal neki a részéből a szerződésben kialkudott százalék arányában - adta hírül a Blikk.

Az első magyar közösségi slágerlistán a televízió csatornák műsoraiból ismert arcok vagy korábbi valóságshow szereplők viszik a pálmát. Az év első öt hónapjában feltöltött zenei tartalmak között a legnézettebb 7,4 millió megtekintéssel Majka&Curtis&Blr "Belehalok" című produkciója toronymagasan vezeti az Artisjus videómegosztó toplistát. A rapzene toronymagasan vezet a népszerűségben: tízből hét videó előadói ezt a műfajt képviselik.

Az ózdi rapper csak július elején regisztrált az Artisjusnál, amikor még nem tudták megmondani neki, hogy pontosan mekkora összeget kaphat a reklámbevételekből. Az Artisjus egyelőre még csak az első negyedéves adatokat kapta meg a Google-tól, amelyek alapján tudja utalni a márciusi jogdíjakat.

Március 1-jén indult el a Youtube.hu üzleti modell az Artisjus és a Google közötti megállapodást követően. A szerzői jogvédő iroda sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Google ezentúl megosztja reklámbevételeit a magyar Youtube-ra tartalmat feltöltőkkel.

Ez nem jelenti azt, hogy a népszerű videoklipek után feltétlenül milliókat fizet az Artisjuson keresztül a Google. Az egyes jogtulajdonosok bevételeit ugyanis nem a videók nézettsége határozza meg, hanem az, hogy az adott videóhoz kapcsolódó hirdetések mennyi reklámbevételt termelnek. Ez az egyik oka annak, hogy a március elseje előtti letöltések visszamenőleg nem számítanak, ilyen értelemben minden videó a nulláról indult.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A reklámbevételek azért is esetlegesek, mert eleve nem kötelező a feltöltők számára, hogy engedélyezzék a videóikhoz kapcsolt reklámokat, ez esetben biztosan nem fognak pénzt látni tartalmuk YouTube-os szerepléséből. Ha viszont engedélyezik a hirdetéseket, akkor is sok mindentől függ, hogy mekkora összeget kaphatnak. Egyebek között számít, hogy a látogatók rákattintanak-e a videóhoz kapcsolt hirdetésre, vagy megnézik-e a videó előtt elhelyezett kisfilmet, amit viszont egyetlen klikkeléssel át is lehet ugrani.

A videó jogtulajdonosa - amely lehet egy televíziós csatorna, egy kiadó vagy egy zenekar - dönti el, hogy feltölti-e az adott tartalmat a weboldalra. Minden számot a megfelelő módon regisztrálni kell az Artisjusnál, pontosan jelezve a zeneszerzőt, a szövegírót, illetve az előadót, akik között a későbbiekben megosztják a jogdíjat. A reklámbevétel utáni jogdíj felét a jogtulajdonos, vagyis a kiadó kapja, a másik fele pedig megoszlik a szerző/szerzők és az előadó között. A százalékos eloszlás változhat.

Ennek alapján a feltöltött tartalmat speciális metaadatokkal látják el. Ezek az adatok - amellett, hogy segítik a fogyasztókat a tartalom vagy a művész megtalálásában - az Artisjus automatikus felismerő rendszerén keresztül azonosítják az alkotókat. A feltöltések előtt minden esetben érdemes megkérdezni az Artisjus szerzői ügyfélszolgálatát, a már korábban feltöltött zenéket pedig frissíteni vagy újra felrakni.

HR BLOGGER
hrdoktor  |  2024.04.18 06:25
Hazánkban körülbelül 3,5 millió ember küzd visszérbetegséggel, ami kezeletlenül lábszárfekélyhez, ak...
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
perfekt  |  2024.04.10 14:41
Az utazási költségtérítési támogatásról a Kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi L...
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem