Több millió forint jogdíjat zsebelhetnek be a valóságshowk-ban, tehetségkutatókban feltűnt magyarországi előadók a Youtube.hu internetes videómegosztó portálon futó klipjeikben elhelyezett reklámok után járó jogdíjakból. A listán toronymagasan vezet a Való Világból megismert ózdi rapper, Majka és társai Belehalok című klipje csaknem 11 millió letöltéssel.
Akár 10 millió forintot is kaphat idén a youtube-os letöltések után járó jogdíjakért Majka (32), akinek már csaknem 11 millióan töltötték le Belehalok című dalának klipváltozatát a YouTube internetes videomegosztó portálról. Ez kattintásonként 1-2 forintot jövedelmezhet a jogtulajdonosnak, és a szerző(k)nek egyenlő arányban. Pénz azonban csak akkor jár, ha a nézők legalább 5 másodpercig hagyják futni a reklámot.
Mivel a március 27-én feltöltött, Belehalok című klipnél kezdettől fogva megy a reklám, feltételezhetően legalább a hallgatók fele rákattintott a hirdetésre is, így a Majkára eső rész akár 5-6 millió forint lehet. Ehhez jön, hogy a jogtulajdonos, azaz a kiadó is utal neki a részéből a szerződésben kialkudott százalék arányában - adta hírül a Blikk.
Az első magyar közösségi slágerlistán a televízió csatornák műsoraiból
ismert arcok vagy korábbi valóságshow szereplők viszik a pálmát. Az év
első öt hónapjában feltöltött zenei tartalmak között a legnézettebb 7,4
millió megtekintéssel Majka&Curtis&Blr "Belehalok" című
produkciója toronymagasan vezeti az Artisjus videómegosztó toplistát. A
rapzene toronymagasan vezet a népszerűségben: tízből hét videó előadói
ezt a műfajt képviselik.
Az ózdi rapper csak július elején regisztrált az Artisjusnál, amikor még nem tudták megmondani neki, hogy pontosan mekkora összeget kaphat a reklámbevételekből. Az Artisjus egyelőre még csak az első negyedéves adatokat kapta meg a Google-tól, amelyek alapján tudja utalni a márciusi jogdíjakat.
Március 1-jén indult el a Youtube.hu üzleti modell az Artisjus és a Google közötti megállapodást követően. A szerzői jogvédő iroda sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Google ezentúl megosztja reklámbevételeit a magyar Youtube-ra tartalmat feltöltőkkel.
Ez nem jelenti azt, hogy a népszerű videoklipek után feltétlenül milliókat fizet az Artisjuson keresztül a Google. Az egyes jogtulajdonosok bevételeit ugyanis nem a videók nézettsége határozza meg, hanem az, hogy az adott videóhoz kapcsolódó hirdetések mennyi reklámbevételt termelnek. Ez az egyik oka annak, hogy a március elseje előtti letöltések visszamenőleg nem számítanak, ilyen értelemben minden videó a nulláról indult.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A reklámbevételek azért is esetlegesek, mert eleve nem kötelező a feltöltők számára, hogy engedélyezzék a videóikhoz kapcsolt reklámokat, ez esetben biztosan nem fognak pénzt látni tartalmuk YouTube-os szerepléséből. Ha viszont engedélyezik a hirdetéseket, akkor is sok mindentől függ, hogy mekkora összeget kaphatnak. Egyebek között számít, hogy a látogatók rákattintanak-e a videóhoz kapcsolt hirdetésre, vagy megnézik-e a videó előtt elhelyezett kisfilmet, amit viszont egyetlen klikkeléssel át is lehet ugrani.
A videó jogtulajdonosa - amely lehet egy televíziós csatorna, egy kiadó vagy egy zenekar - dönti el, hogy feltölti-e az adott tartalmat a weboldalra. Minden számot a megfelelő módon regisztrálni kell az Artisjusnál, pontosan jelezve a zeneszerzőt, a szövegírót, illetve az előadót, akik között a későbbiekben megosztják a jogdíjat. A reklámbevétel utáni jogdíj felét a jogtulajdonos, vagyis a kiadó kapja, a másik fele pedig megoszlik a szerző/szerzők és az előadó között. A százalékos eloszlás változhat.
Ennek alapján a feltöltött tartalmat speciális metaadatokkal látják el. Ezek az adatok - amellett, hogy segítik a fogyasztókat a tartalom vagy a művész megtalálásában - az Artisjus automatikus felismerő rendszerén keresztül azonosítják az alkotókat. A feltöltések előtt minden esetben érdemes megkérdezni az Artisjus szerzői ügyfélszolgálatát, a már korábban feltöltött zenéket pedig frissíteni vagy újra felrakni.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








