A magyar kamaszok többet isznak, dohányoznak és verekszenek a más országokban élőkhöz képest, ugyanakkor sokkal jobbak a családi és baráti kapcsolataik - derül ki az Iskoláskorú Gyermekek Egészség-magatartása című, 39 országot érintő nemzetközi kutatásból. Magyarország az egyik legjobb eredményt a szülő-gyerek kapcsolatot vizsgáló részben érte el - írja a Népszabadság.
A felmérés egyik fontos megállapítása, hogy a magyar kamaszok harmada 13 éves kora előtt már rágyújtott, ami az egyik legrosszabb arány a vizsgált országok között. A 11 éves fiúk két százaléka legalább egyszer egy héten cigarettázik, a 13 évesek között hét százalék, a 15 évesek között pedig 26 százalékos a rendszeresen dohányzók aránya. Alkoholt a 11 éves fiúk hét százaléka iszik rendszeresen, 15 éves korban pedig már több mint harmaduk. A marihuánát a 15 éves fiúk ötöde próbálta már ki.
Magyarország az egyik legjobb eredményt a szülő-gyerek kapcsolatot vizsgáló részben érte el. A magyar kiskamaszok több mint kilencven százaléka azt mondta, könnyen szót ért az édesanyjával, de még a 15 évesek túlnyomó többsége is így gondolja. Az apák is jól szerepeltek, velük a megkérdezett 15 éves lányok 66, a fiúk 81 százaléka találja meg könnyen a közös hangot.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Súlyos a helyzet a hazai munkahelyeken: nem csoda, hogy ennyi szorongó, depressziós van az országban
A nem önfoglalkoztatóként dolgozó hibrid munkavállalók 71%-a állítja, hogy az otthoni munkavégzés legalább részben segíti őket a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtésében.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására