Három verzióban készít újabb kormányjavaslatot az élelmiszerek általános forgalmi adójának csökkentésére a Vidékfejlesztési Minisztérium. A tárca 5 százalékra mérsékelné a mai 25 és 18 százalékos kulcsokat. A minisztérium elsősorban a válságban lévő sertés- és baromfiágazat termékeinek áfáját mérsékelné. A második tervezet e termékkört kiegészítené a kenyérrel és a tejjel, a harmadik pedig a tojással és az étolajjal - értesült az agromonitor.hu.
Az élelmiszergazdasági portál értesülése szerint a vidékfejlesztési tárca tanulmányt terjeszt a kormány elé annak érdekében, hogy az élelmiszerek áfáját csökkenteni lehessen. Az áfamérséklést a tárca még tavaly el szerette volna érni, de a költségvetési helyzet nem tette ezt lehetővé.
A tárca azt szorgalmazza, hogy a mai 25 és 18 százalékos kulcs 5 százalékra csökkenjen. A minisztérium alapvetően három verzióval számol. Mindegyikben szerepelnek a 25 százalékos kulccsal adózó sertés- és a baromfiágazati termékek, mivel ma e két ágazat van a legnehezebb helyzetben. A második variáció e termékkört kiegészítené a kenyérféleségekkel és a tejtermékekkel, amelyekre ma 18 százalékos kulcs van érvényben. Egy harmadik elképzelés pedig a tojást és az étolajat is tartalmazná, amelyekre szintén 25 százalékos kulcs vonatkozik.
A minisztérium előterjesztésével a kormány már a közeljövőben foglalkozhat, de döntés csak az év végén születhet. Így az esetleges adóváltozások csak 2012-től léphetnének életbe. A költségvetést éves szinten 240 milliárd forintos bevételkiesés érné, ha az 5 százalékos kulcs valamennyi alapvető élelmiszernél életbe lépne. A veszteségek jelentős része viszont megtérülne, mert többletbefizetések származnának abból, hogy a gazdaság kifehéredne, a fogyasztás pedig nem esne vissza.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








