Napjainkra kezd konszenzus kialakulni a szakértők, kutatók, a munkaadók és a szakpolitikai irányítók között arról, hogy a válságból való kilábalás kapcsán a legfontosabb feladat a foglalkoztatás növelése. Erre a célra hozták létre a különböző munkahelymegtartó, munkahelyteremtő és képzési támogatásokat. A Lifelong Learning Magyarország Alapítvány jóvoltából megtudhatjuk, mely támogatások bizonyultak hazánkban a legnépszerűbbnek, illetve a legeredményesebbnek.
A munkahelymegtartó és munkahelyteremtő támogatások elégedettség-felmérésének eredményeiről elsőként Szalai Piroska, a Lifelong Learning Magyarország Alapítvány szakmai vezetője számolt be a Tudástőke 2010. című konferencián. A kutatásból, melyet 136 magyar cég- és HR-vezető töltött ki a www.e-benchmark.hu közreműködésével, kiderült, hogy az említett támogatások népszerűsítési kampánya sikeresnek mondható, a hazai vállalkozások döntéshozóinak csupán egytizede nem hallott még soha ezekről a támogatásokról.

A legismertebb támogatás az Országos Foglalkoztatási Alapítvány (OFA) "Megőrzés" című pályázata, melynek célja a munkavállalók munkahelymegőrző képességének javítása képzéseken, illetve bértámogatási konstrukciókon keresztül. Ugyanerre a pályázatra pályáztak a legtöbben (39%) - a TÁMOP (illetve korábban a HEFOP) által indított munkahelyi képzések támogatásának elnyerésével már csak feleennyien próbálkoztak meg (17%). Viszonylag népszerűnek (10%) bizonyult még a Start Program, mely a munkaadókat kívánja ösztönözni a munkaerőpiaci szempontból hátrányos helyzetűek (pl. pályakezdők, GYES-ről visszatérők, 50 év felettiek) alkalmazására, s csupán néhányan említették a GOP (korábban GVOP) beruházási projektekhez kapcsolódó képzések támogatását, illetve az OFA "Plusz 1 fő", "Új kilátások" és "Munkába" c. támogatásait.
A nyertes pályázatok közül a teljes egészében, vagy részben megvalósítottak aránya a Lifelong Learning Magyarország Alapítvány kutatása alapján nem mutat kedvező képet. A válaszadók 21 %-a nyert ugyan Megőrzés pályázaton, azonban csupán 10%-uk az, aki meg is valósította a projektet. A TÁMOP/HEFOP munkahelyi képzések támogatása esetében ez az arány szintén hasonlóan alakul: 11% nyert és 6% valósult meg. Ezzel összhangban a két pályázattal közepes mértékben voltak elégedettek a pályázók.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.







