A televíziókészülékek után fizetendő üzemben tartási díj hatékonyabb beszedése, valamint a díjfizetés ellenőrizhetősége érdekében együttműködési megállapodást írt alá pénteken az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) az Országos Rádió és Televízió Testülettel (ORTT).
A díjbeszedés hatékonyságának erősítésére elsősorban azért van szükség, mert az APEH adatai alapján úgy tűnik: sokan nem teljesítik a kötelezettségüket. Mint ismert, a Medgyessy-kormány idején az állam átvállalta a lakossági díjfizetést, ám a vendéglátóhelyen, szállodában vagy más kereskedelmi egységben nyilvános területen működtetett tévék után továbbra is az üzemeltető tartozik fizetni. Tavaly több mint 43 ezer bejelentett készülék után csaknem egymilliárd forintnyi díj átutalását vallották be az érintettek.

A beszedési költségek levonása után a befolyt üzemben tartási díj 40 %-át a Magyar Televízió Zrt.-nek, 28 %-át a Magyar Rádió Zrt.-nek, 24 %-át a Duna Televízió Zrt.-nek utalja át az ORTT, de ebből az alapból kap támogatást működési költségeihez a Magyar Rádió Közalapítvány, a Magyar Televízió Közalapítvány és a Hungária Televízió Közalapítvány, valamint maga a testület is.
Az ORTT egy évvel ezelőtti számításai szerint lényegesen nagyobb befizetés lenne indokolt a kereskedelmi egységekben, vendéglátóhelyeken, szállodákban üzemeltetett készülékek után. A kiemelkedő érdeklődésre számot tartó események idején - Forma-1-es futamok, egyes nyári sportesemények - az éttermek, kávézók nagyképernyős közvetítéssel igyekeznek bővíteni vendégkörüket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


