Az áprilisi jövedékiadó-emelés után sokan várták a cigaretta árának emelkedését, ami be is következett, 5,5 százalékos átlagos mértékben. Az emelkedés viszont nem látszik a legkedveltebb márkákon. A leginkább fogyó 3 márka átlagosan 2 százalékos emelkedést produkált - írja a Napi Gazdaság.
A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek maradtak a cigi árát tekintve, emiatt lehet, hogy a korábbi emelések miatt felzárkózó olcsóbb márkák helyett sokan ma már inkább az alig drágább, középkategóriás cigarettákat választják. Az egyre magasabb árak mellett a gyártók marketingfogásokkal igyekeznek megtartani a vevőket, nyárra több márka új külsőt kap, korszerűsítik a termékek ízét és dobozát is.
Az erős forint miatt mind százalékban, mind euróban megfelel az uniós elvárásoknak a magyar jövedékiadó szintje, átlagosan 70-80 százalék között mozog egy-egy márka árában az adóteher.
Külföldön sincs másképp a helyzet, mindenhol magas, és tovább emelkedik a cigaretta ára, aminek hatására tavaly először Belgiumban csökkent a dohányosok száma. A 10 milliós országban jelenleg 2,6 millióan dohányoznak, 1,73 millióan már leszoktak, a többiek pedig sosem voltak a szenvedély rabjai. A korábbi évekhez képest a dohányosok számában ez 2 százalékos csökkenést jelent.
Az uniós szabályokhoz való alkalmazkodás következtében Lengyelországban áprilisban 15-20 százalékkal drágult a dohánytermékek ára. Ez viszont olyan mértékben emelte a feketepiaci forgalmat, hogy a keleti határokon forgalomba kerülő cigi 60 százaléka csempészáru.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Már nem az államé a Petőfi laktanya - ennyiért adták el
- MI-turbót kap a Magyar Honvédség
- Döntött a Kúria, lehet népszavazás a kiemelt beruházási törvény eltörléséről
- Erőszakba torkollottak a diáktüntetések Amerika-szerte
- Jelentős fordulat a lakáspiacon
- "Edzőbohócozás" a hoki-vb-n: videónyilatkozatot adott ki a csapatkapitány