Új "divatszakmává" nőtte ki magát a járókelők számára sok bosszúságot okozó szórólaposztás, amelyért óránként 250-700 forintot kaphatnak azok, akik teljesítik a limitet, vagyis legalábbis napi 3000, de néhány helyen akár óránként 400 lapon "túladnak" - írja a Népszabadság.
A munkát ellenőrök felügyelik, így aki csalni próbál, másnap már erre a nem túl megbecsült jövedelemforrásra sem számíthat, a szórólapokat se kidobni, se elhagyni nem szabad, persze vitatható, hogy milyen módon ellenőrizhető, hogy az aluljárókban megtalálható kukákba a munkavállaló, vagy az arra tévedő járókelő dobta-e be a marketing anyagot.
A szórólaposztásból élő cégek általában 3-4, de maximum 10 főt foglalkoztatnak, mert ennél nagyobb létszámmal a szétaprózódott piacon már nehéz lenne fennmaradni. A munkavállalók többsége feketén dolgozik, a cégek pedig főként rokkantnyugdíjasokat és diákokat alkalmaznak, mert ők alacsonyabb órabérrel is beérik.
A feketemunka azonban mindkét fél számára veszélyt jelent, bár ebben a szituációban mindenképpen a munkavállaló húzhatja a rövidebbet, aki szerződés nélkül hiába fut a fizetése után, amelyért keményen megdolgozott.
A piac azonban itt is főként a fiatal munkaerőt igényli, így nehéz helyzetben vannak a nyugdíjasok, akik sokszor csupán 62 fillért kapnak egy szórólap kiosztásáért, míg a fiatalabb diáklányoknak jutnak a 4-700 forintos órabért jelentő nagyobb megrendelések.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben
- Sulyok Tamás fogadta a svájci elnököt
- Babaváró hitel: nem születik baba? Íme a következmények!
- Szombat délutánig jelentkezhetnek a tévék, rádiók az NVB-nél
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége