2003-ban átlagosan 43 percet kellett dolgoznunk azért, hogy 1 Big Mac hamburgert megvehessünk, illetve 14 percnyit 1 kg kenyérért. Az adatok bár jellemzően még magasabbak, mint a nyugat-európai átlag, azonban jelentős közeledést mutatnak a 2000-es adatok óta. Az ezredforduló Magyarországán még 82 percnyi munkaidő "jutalma" volt egy hamburger, és 25 perc egy kg kenyér. Regionális összehasonlításban láthatjuk, hogy Magyarországon minimálisan kevesebb munkaidő volt szükséges az említett két termék megvételéhez.
Az Európai Unió átlaga 2003-ban a hamburgerhez szükséges munkaidőnél 19 perc volt, míg a kenyér esetében 13.9 perc adódott. Tavalyelőtt tehát több mint kétszer többet kellett dolgoznunk a McDonald's standard termékéért, és közel kétszer annyit egy kilónyi kenyérért. (A UBS módszertana: a termék árát elosztják a 13 szakma nettó órabérének súlyozott átlagával.)
![]() |
![]() |
Érdemes ezek után áttekinteni azt is, hogy milyen változások következtek be 2000-hez képest a két termék esetén. Bár a régiós versenytársak esetén nem rendelkezünk 2000-es adatokkal, de mindenképpen figyelemre méltó, hogy 4 év alatt feleződött az 1 hamburger megvételéhez szükséges munkaidő.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


