Az egyhavi átlagos fogyasztói áremelkedés 0.5% volt, 2003. októberhez viszonyítva pedig 6.3%-kal növekedtek az árak - közölte a KSH. Idén az első tíz hónapban átlagosan 7.0%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában. 2004. októberben az "alapdrágulás" (maginfláció) 2003. októberhez viszonyítva 5.6% volt.
2004. első tíz hónapjában (tavaly decemberhez képest) 5.5%-os volt a fogyasztóiár-emelkedés, amelynek mintegy kétötödét az áfa- és jövedékiadó-változások okozták.
1 hónap alatt - 2004. szeptemberhez viszonyítva - az élelmiszerek árai átlagosan 0.3%-kal emelkedtek. Növekedett a húsféleségek ára, árcsökkenés következett be a liszt (3.5%), a kenyér és az idényáras élelmiszerek (0.4-0.4%) esetében. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai szintén 0.3%-kal emelkedtek.
Októberben a ruházkodási termékek árai, hasonlóan az előző évek tendenciájához, az átlagosnál jobban emelkedtek (+3.4%). A háztartási energia (+0.7%) és az egyéb cikkek, üzemanyagok (+0.7%) átlag fölötti áremelkedésén belül a járműüzemanyagok 2.1%-kal, a tanszerek, írószerek 2.5%-kal drágultak. A szeszesitalok, dohányáruk és a szolgáltatások főcsoportokban az árszínvonal kismértékben (0.4%) növekedett 2004. szeptemberhez viszonyítva. A dohányáruk és az egészségügyi szolgáltatások egyaránt 1.2%-kal drágultak, míg az üdülési szolgáltatások árai 1.2%-kal csökkentek. A tartós fogyasztási cikkek esetében mérséklődtek (-0.1%) az árak egy hónap alatt.
A 12 hónapos adatok alapján a szeszes italok, dohányáruk ára 11.2%-kal nőtt elsősorban a jövedéki adó emelkedése miatt. A háztartási energia szintén jóval átlag felett, 9.5%-kal drágult. A ruházkodásért mindössze 2.8%-kal kellett többet fizetni mint egy éve, a tartós fogyasztási cikkek 1%-kal kevesebbe kerültek. A szolgáltatások átlagos árszintje 7.7%-kal emelkedett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A maginflációs mutató 0.7%-kal alacsonyabb a "főszám"-nál ami arra utal, hogy az inflációban számos egyedi hatás is tükröződik (pl. olajárak emelkedése stb.).
Az év végére az elemzők 6% körüli árindexszel számolnak, ami a jövő éve elején az indirekt adóemelések hatásainak "kiesésével" - bázishatás - gyorsan 5%-ra eshet. 2005 végéig további mérsékelt dezinflációval lehet számolni, decemberre az index valamivel 4% felett lehet.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom