Az egyhavi átlagos fogyasztói áremelkedés 0.5% volt, 2003. októberhez viszonyítva pedig 6.3%-kal növekedtek az árak - közölte a KSH. Idén az első tíz hónapban átlagosan 7.0%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában. 2004. októberben az "alapdrágulás" (maginfláció) 2003. októberhez viszonyítva 5.6% volt.
2004. első tíz hónapjában (tavaly decemberhez képest) 5.5%-os volt a fogyasztóiár-emelkedés, amelynek mintegy kétötödét az áfa- és jövedékiadó-változások okozták.
1 hónap alatt - 2004. szeptemberhez viszonyítva - az élelmiszerek árai átlagosan 0.3%-kal emelkedtek. Növekedett a húsféleségek ára, árcsökkenés következett be a liszt (3.5%), a kenyér és az idényáras élelmiszerek (0.4-0.4%) esetében. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai szintén 0.3%-kal emelkedtek.
Októberben a ruházkodási termékek árai, hasonlóan az előző évek tendenciájához, az átlagosnál jobban emelkedtek (+3.4%). A háztartási energia (+0.7%) és az egyéb cikkek, üzemanyagok (+0.7%) átlag fölötti áremelkedésén belül a járműüzemanyagok 2.1%-kal, a tanszerek, írószerek 2.5%-kal drágultak. A szeszesitalok, dohányáruk és a szolgáltatások főcsoportokban az árszínvonal kismértékben (0.4%) növekedett 2004. szeptemberhez viszonyítva. A dohányáruk és az egészségügyi szolgáltatások egyaránt 1.2%-kal drágultak, míg az üdülési szolgáltatások árai 1.2%-kal csökkentek. A tartós fogyasztási cikkek esetében mérséklődtek (-0.1%) az árak egy hónap alatt.

A 12 hónapos adatok alapján a szeszes italok, dohányáruk ára 11.2%-kal nőtt elsősorban a jövedéki adó emelkedése miatt. A háztartási energia szintén jóval átlag felett, 9.5%-kal drágult. A ruházkodásért mindössze 2.8%-kal kellett többet fizetni mint egy éve, a tartós fogyasztási cikkek 1%-kal kevesebbe kerültek. A szolgáltatások átlagos árszintje 7.7%-kal emelkedett.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A maginflációs mutató 0.7%-kal alacsonyabb a "főszám"-nál ami arra utal, hogy az inflációban számos egyedi hatás is tükröződik (pl. olajárak emelkedése stb.).

Az év végére az elemzők 6% körüli árindexszel számolnak, ami a jövő éve elején az indirekt adóemelések hatásainak "kiesésével" - bázishatás - gyorsan 5%-ra eshet. 2005 végéig további mérsékelt dezinflációval lehet számolni, decemberre az index valamivel 4% felett lehet.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








