1,183.5 mrd Ft-os éves deficitet vár a Pénzügyminisztérium az idei évre a májusi számok birtokában. Ez a GDP 5.8%-át teszi ki 20,400 mrd Ft körüli nominális GDP mellett. A prognózis közel másfél milliárd forinttal (minimálisan) magasabb, mint egy hónappal korábban. Látható eltérések a deficit lefolyásában vannak, de a különbségek a korábbi becslésekhez képest nem jelentősek.
A változások lényege, hogy kb. 30 mrd Ft-nyi deficitnövekmény került át az első félévre az utolsó félévről. Az első félévi deficitprognózis 1,045 mrd Ft. Ezek alapján az első hat hónapban az éves deficit kb. 88%-a teljesülhet. A harmadik negyedév végére a hiány elérheti az 1,177 mrd Ft-ot, ami nem egészen 130 mrd Ft-tal magasabb a június végi adatnál. Az utolsó negyedévben a deficit mindössze 7 mrd Ft-tal emelkedhet.

Óriási a baj, rengeteg képzett szakember menekülne Magyarországról: ki fog dolgozni a gigagyárakban?
A műszaki felsőoktatásban tanulók közel kétharmada külföldi elhelyezkedésben is gondolkodik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


