40%-kal nőtt az első negyedévben a mobil készülékek piaca - írja a WSJ egy ma publikálásra kerülő iparági felmérésre (Strategy Analytics) hivatkozva. Ennek értelmében az első három hónapban eladott készülékszám 153 millióra emelkedett. Eddig a jó hír, legalábbis a Nokia tulajdonosok számára, mivel nekik egy lényegesen kedvezőtlenebb vonatkozással is szembe kell nézni. A piacvezető finn gyártó részesedése 5%pontos csökkenéssel 30% alá csökkent. A Nokia részvények 2.5%-kal gyengültek.
A 40%-os kereslet robbanás mögött a fejlett piacokon a színes képernyős mobilok térhódítása, míg a klasszikus fejlődő piacokon az alacsonyabb kategóriájú készülékek iránti érdeklődés növekedése áll.
A Strategy Analytics felhívja a figyelmet, hogy a piacbővülés ezen üteme nem tartható fent és második negyedév már a dinamika csökkenésével fog járni.
A Nokia kutató intézet által becsült 5%pontos részesedéscsökkenéssel szemben 3%pontos visszaesést mért, s úgy véli, hogy a saját adatai pontosabbak.
A piac számára meghatározó Gartner elemzés a későbbiekben kerül publikálásra, minden bizonnyal a Gartner adatai fognak pontot tenni a vita végére.
A Nokia 5%-os részesedés csökkenéséből 1-1%pontot a Motorola (16.5%) és a Samsung (13.1%) halászott el, míg a fennmaradó 3% felaprózva jelent meg a többi iparági szereplőnél. A Nokia részesedés csökkenését az elemzők a termékskála fejlesztési területén történt kisebb megtorpanással magyarázzák.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








