Az ÁPV Rt. mai hivatalos közleménye szerint a múlt heti MOL jegyzésben résztvevő, halasztott fizetéssel papírt igénylő befektetők maximálisan 130, kerekítésekből adódóan esetenként 131 db részvényt kaphatnak. A részvények március 11-én kerülnek a jegyzők értékpapír számlájára, s a 130 darabon felüli mennyiségre befizetett összegek is ezen a napon jelennek meg a magánbefektetők számláin.
A jegyzés statisztikája:
Felajánlott részvénymennyiség: 492,000 db
Érvényes jegyzések száma: 5,135 db
Teljes igényelt mennyiség: 871,576 db
(Túljegyzés mértéke: 77%)
Halasztott fizetéssel igénylők száma: 4,503 db
Halasztott jegyzések teljes mennyisége: 660,034 db
Értékesítési ár: 6,500 Ft
Halasztott fizetés esetén most esedékes: 2,500 Ft
Október 1-ig fizetendő: 4,000 Ft
Az értékesítés során meghirdetett feltételek szerint túljegyzés esetén a halasztott fizetéssel igénylőket preferálta az ÁPV Rt. Tekintettel arra, hogy a halasztott jegyzések teljes mennyisége meghaladta a felkínált csomagot, a készpénzes jegyzések részben sem kerülnek kielégítésre.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A halasztott fizetési konstrukció szerint a magánszemélyek 2,500 Ft-ot most fizetnek a részvényekért, s a fennmaradó 4,000 Ft-ot október 1-ig fizetik meg. A konstrukció gyakorlatilag egy tőkeáttételes pozíciót hoz létre a magánbefektetőknek.
Emlékeztetőül: az ÁPV Rt. február közepén 10.5%-os részvénypakettet értékesített intézményi befektetőknek, majd március elején 0.5%-ot értékesített hazai magánszemélyeknek. A két tranzakció eredményeként az ÁPV MOL részesedése 11.7%-ra csökkent.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








