Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
Jelentősen, közel harmadával bővült az új háztartási hitelszerződések volumene - derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Hitelezési folyamatok című, ma megjelent kiadványából. Ennél jóval szerényebb mértékben, de szintén bővült a háztartási hitelek állománya is.
Az MNB által publikált, Hitelezési folyamatok című kiadvány friss, augusztusi számából kiderül, hogy 2018 második negyedévében 159 milliárd forinttal bővült a háztartási hitelállomány, ennek következtében pedig 4,1 százalékra nőtt az éves növekedési ütem. Még jelentősebb volt a növekedés az új háztartási hitelszerződések volumene tekintetében: itt már 31 százalékos volt a bővülés mértéke. Ugyanakkor elmondható, hogy a kereslet bővülése mellett is csak a bankok egy kis aránya enyhített a hitelek feltételein, és ez igaz a lakáscélú és a fogyasztási hitelekre is.
Sikeresnek tűnik az MNB azon célja, hogy a fix kamatozású lakáshitelek felvétele felé terelje a lakosságot, ugyanis az új kibocsátásban már 82 százalékos ezen hitelek aránya. Ezeknek a fele Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel. Az 1-5 évre fixált kamatozású lakáshitelek átlagos kamatfelára elérte, az 5 éven túl fixáltaké pedig megközelítette a változó kamatozású hitelek felárát.
A fogyasztási hitelek is keresettek
2018 második negyedévében a lakáscélú hitelek állománya 99 milliárd forinttal, míg a fogyasztási hiteleké 44 milliárd forinttal nőttek. Az éves szintű tranzakciós bővülés 231 milliárd forint volt. Bár a fogyasztási hitelek is népszerűek, attól még elmondható, hogy a lakáspiaci folyamatok alakították a hitelkibocsátást a negyedév során.
Az idei év második negyedévében 433 milliárd forint értékben kötöttek hitelszerződéseket a háztartásokkal, így a hitelkihelyezések volumene 31 százalékos növekedést produkált éves átlagban. A szerződéseknek több mint a felét lakáscélra fordították, és ugyancsak jelentős hitelkihelyezés történt a személyi kölcsönök esetében: a két legnépszerűbb hiteltermék piacán 39 és 48 százalékos éves növekedés volt megfigyelhető. Szintén jelentős, 48 százalékos növekedés volt mérhető a gépjárműhitelek esetében, míg az áruvásárlási és egyéb hitelek kibocsátása mérséklődött.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








