A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
Az MNB ma publikált határozatában 45,5 millió forint bírsággal sújtotta - immár harmadízben - Banif Plus Bankot az elszámolási határidőre vonatkozó törvényi előírás megsértése miatt. A bank a korábbi jegybanki kötelezések ellenére sem küldött ki július elejéig több mint tízezer elszámolási értesítőt a fogyasztóknak, bár annak postázási határideje április vége volt.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) témavizsgálata keretében folyamatosan nyomon követi a Banif Plus Bank Zrt.-vel kapcsolatos korábbi határozatában foglaltak (Sajtóközlemény: Bírság a Banif Plus Zrt.-nek késedelmes elszámolás miatt; Újabb bírság a Banif Plus Banknak elszámolási késedelem miatt) teljesítését.
Az MNB május 11-én közzétett határozatában azt állapította meg, hogy a Banif Plus Bank az április végi törvényi határidőig több mint 35 500 darab szerződése kapcsán mulasztotta el megküldeni az elszámolásokat a fogyasztóknak. A jogszabálysértés miatt a jegybank kötelezte a Banif Plus Bankot, hogy elszámolási kötelezettségének haladéktalanul tegyen eleget, s 18 millió forint bírságot is kiszabott. Június 12-én közzétett következő határozatában az MNB újabb, ezúttal 48,8 millió forint bírságot szabott ki a bankra, amely május végén még 21 300 darab szerződés esetében volt késedelemben az elszámolási értesítők kiküldésével.
A bírság összegének meghatározásánál a jegybank figyelembe vette a jogsértő állapot tartamát, a késedelem mértékét, illetve az érintett fogyasztói kör nagyságát is. A bank jelzése szerint az elszámolásokat várhatóan 2015. augusztus 28-ig megküldi az érintett fogyasztóknak.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








