Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
A devizahiteles elszámolás és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adósságfék szabályai miatt jelentősen visszaesett a hitelezés. Nem csak a lakáscélú kölcsönöknél látható csökkenés, hanem más hiteleknél is. A devizahiteleknél viszont már most látható az elszámolás hatása, ugyanis jelentősen csökkentek a kamatok.
Visszaesett a lakossági hitelezés
Korábban több banktól is azt a jelzést kaptuk, hogy az MNB január 1-jén életbe lépő adósságfék-szabályozása jelentősen visszafogja majd a lakossági hitelezést. Amely egyébként tavaly indult először látványos bővülésnek.
A szabályozás januárban még kevésbé, februárban már annál inkább befolyásolhatta a volumeneket.
Hogy mennyiben köszönhető ennek, esetleg az elszámolások miatti banki kapacitásszűkének, nem tudni, de tény, hogy a lakáshitel-kihelyezések a januári 22,3 milliárd forintos szintről 12,2 milliárd forintra estek. Igaz, az egy évvel korábbi 11,6 milliárd forinthoz képest ez is növekedést jelent, ám ne felejtsük: időközben volt egy kisebbfajta lakáshitel-boom Magyarországon - a januári adat például még majdnem duplája volt az egy évvel korábbinak.
A lakossági hitelkihelyezés visszaesése nem hagyta érintetlenül a fogyasztási hiteleket sem, sőt a szabad felhasználású jelzáloghitelek új volumene alig több mint a felére esett. A személyi kölcsönök esetében az egy évvel korábbihoz képest visszaesést, a januárihoz képest viszont némi bővülést láthatunk.
Nagy változás a devizahiteleknél
Az idei első (márciusi) jegybanki kamatcsökkentés természetesen még nem, a devizahitelek elszámolása utáni helyzetre való fokozatos áttérés azonban már látszódik a kamatstatisztikákon. Évek óta nem látott változást történt ezzel: a frankalapú lakáshitelek kamatszintje például a fél évvel korábbi 6,3 százalékról 5 százalékra, a szabad felhasználású hiteleké 7,6 százalékról 6,5 százalékra csökkent. A változásnak valószínűleg még nincs vége, hiszen májustól kell a bankoknak mindenestül az új törlesztőrészletet érvényesíteniük.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A személyi kölcsönöknél ez a szám 24,9 százalékról 21,7 százalékra csökkent, és a folytatódó jegybanki kamatcsökkentés hatására akár további lazítás is jöhet a bankoknál.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








