A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (Felügyelet) információi szerint egy, magát EDBUSY társaságként hirdető cseh vállalkozás pénzügyi termékek értékesítése céljából Magyarországon hálózatot kezdett el kiépíteni az elmúlt napokban.
Az EDBUSY hitel- és kapcsolódó befektetési termékeket kínál közvetítőként - konkrét folyósító intézmény megnevezése nélkül. Az érdeklődők számára előadásokat szerveznek, amelyeken képviselők ismertetik az EDBUSY által kínált termékeket, ügynököket toboroznak, illetve tájékoztatják a leendő ügynököket a részükre járó jutalékokról. A leendő ügyfeleknek a pénzügyi szolgáltatások feltételeként jelentős összegű tagsági díjat kell azonnal befizetni. A díjakat egy közvetlenül Csehországban vezetett bankszámlára kérik utalni, vagy a brnói irodájukban készpénzben kérik befizetni.
A Felügyelet a fentiekre tekintettel piacfelügyeleti eljárást indított annak megállapítására, hogy az EDBUSY, illetve a mögötte álló magánszemélyek folytatnak-e a Felügyelet engedélyéhez vagy bejelentéshez kötött pénzügyi szolgáltatási, esetleg kiegészítő pénzügyi szolgáltatási tevékenységet.
A Felügyelet adatai alapján az EDBUSY Magyarországon gazdasági társasági formában nincs jelen, és sem az EDBUSY társaság, sem a www.edbusy.cz honlapon megjelölt kontaktszemély, Luká¹ Pøibyl, sem pedig a honlapon kontaktként szintén szereplő, az EDBUSY által alkalmazott "EDBUSY klubtagsági, szolgáltatásnyújtási, együttműködési és közvetítési szerződésen" szolgáltatóként megjelölt Martin ®ou¾elka nem jogosult pénzügyi vagy kiegészítő pénzügyi szolgáltatás folytatására. Őket hazai vagy határon átnyúló tevékenység végzésére engedéllyel rendelkező külföldi pénzintézet sem jelentette be ügynökeként a Felügyeletre.
A Felügyelet felhívja minden érdeklődő figyelmét, hogy a piacfelügyeleti eljárás lezárultáig fokozott óvatossággal járjon el a társaság kapcsán, s mielőtt bármiféle díjat befizetne, vegye figyelembe, hogy az EDBUSY tevékenysége felveti az engedély nélkül végzett pénzügyi szolgáltatási tevékenység gyanúját.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








