A fiatalok harmadát nem érdekli a termék, amit igénybe vesz Merész termékkel jelentkezett a hitelkártyapiac egyik legnagyobb hazai szereplője, a Citibank, mely most a még érintetlennek számító diákokat célozta meg a Citibank Diákkártyával. A minél korábbi és aktív ügyfélkapcsolat és a lojalitás megteremtésének jó eszköze lehet az új termék, az igazolható jövedelemmel nem rendelkező csoporttól azonban mindeddig ódzkodtak a bankok, hiszen jövedelem hiányában a kockázatok jelentősen növekednek. Ennek fényében érthető, hogy a Diákkártya nyújtotta lehetőségek is visszafogottak, hogy mennyire azok, annak nézünk utána a következőkben.
A Citibank, a negatív nemzetközi tapasztalatok ellenére is úgy vélte, itt az ideje, hogy a fejlettebb piaccal rendelkező országok példáját követve, a diáksággal bővítse a potenciális ügyfelek körét. Egyelőre hasonló termékkel egyetlen bank sem rendelkezik hazánkban, bár a diákoknak szóló kedvezményes számlacsomagok között akad olyan, melyhez a pénzintézet folyószámlahitel-keretet biztosít az igénylést megelőző három hónapban beérkezett összeg átlagáig.
A hitelkeret-igénylés lehetőségét felkínáló bankok azonban úgy csökkentik a felvállalt kockázatot, hogy alsó limitet szabnak, vagyis a diákszámlára érkező összeg átlagának meg kell haladnia egy összeghatárt, amely általában néhány 10 ezer forintra tehető. Az igényelhető folyószámlahitel-kerettől eltekintve a diákok csakis a diákhitelen keresztül juthatnak forráshoz.
A Diákhitel Központ által kezelt hitelállomány növekedési üteme arról tanúskodik, hogy a diákság hitelfelvételi hajlandósága magas. Jogosan merül fel bennünk a kérdés: vajon miért nem aknázzák ki a bankok a szegmensben rejlő növekedési lehetőséget?
Bajban a diákhitelesek ötöde
Nem értik és nem is akarják érteni...
A Magyar Nemzeti Bank 2006. szeptemberében készített reprezentatív felmérést a 14-17, illetve 18-30 éves fiatalok pénzügyi tudatosságáról és a pénzügyeikkel kapcsolatos ismereteikről. A felmérés rávilágít arra, hogy a magyar fiatalok, bár fontosnak tarják az élet ezen területét, nem érdeklődnek iránta.
A 14-17 éves fiatalok fele, míg a 18-30 éves korosztályban pedig csak minden harmadik ügyfél tájékozódik a banki termékekkel kapcsolatban, hasonlítja esetleg össze a bankok ajánlatát, mielőtt döntést hozna. A pénzügyi ismeretekkel kapcsolatos válaszok is elgondolkodtató eredményt mutattak: a 18 és 30 év közöttiek 20 százaléka érdeklődik a pénzügyi világ hírei után, ugyanez az arány a fiatalabbak körében még ennél is alacsonyabb, 10 százalékos.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az OECD fogyasztóvédelemmel foglalkozó szekciója évről évre felméréseket készít a tagállamokat jellemző pénzügyi kultúrára vonatkozóan: a legutóbbi eredmények arról tanúskodnak, hogy a nem pénzügyi végzettséggel rendelkező magyarok ismeretei haloványak. A megkérdezett magyarok 17 százaléka tudta meghatározni, hogy mit is jelent a mindenkit érintő infláció valójában.
Ezek fényében érthető, hogy a kereskedelmi bankok olyannyira ódzkodnak a tudatosnak nehezen nevezhető, állandó jövedelemmel nem rendelkező diákoktól, hogy még a hiteléhségükben rejlő potenciál se kényszeríti őket erre a piacra.
Mit ígér a Diákkártya - itt is vannak buktatók?
Óvatos lépések, útban a lojális ügyfelek felé-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








