A GfK Hungária kéthavonta elkészített Pénzügypiaci Adatszolgáltatások felmérésében - egyebek mellett - a lakosság pénzügyi képzettségét, valamint a pénzügyekkel, pénzintézetekkel kapcsolatos attitűdjeit vizsgálta, melynek során a kutatók a bankkapcsolattal rendelkezők öt csoportba sorolta. Banki kérdésekben legjobban a K&H ügyfelei ismerik ki magukat.
A GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatások tanulmánya a felnőtt magyar lakosságot pénzügyekkel kapcsolatos ismeretei alapján öt csoportba sorolja, melyek közül a legérdekesebb csoportok a: "szakértők", "érdektelenek", "ellenségesek". A kutatás eredményei szerint a felnőtt magyar lakosság mintegy 20 százaléka tekinthető "pénzügyi szakértőnek". Velük éles ellentétben, a lakosság egyhatoda érdektelen a pénzügyek iránt, míg további
egyhatoduk érez teljes közömbösséget a bankokkal, pénzintézetekkel szemben.
A lakosság többi része további két csoportba sorolható. A felnőtt magyarok 20 százaléka "bizalmatlannak", de mégis rendszeresen bankolónak tekinthető,
míg harmaduk az "átlagos bankolót" testesíti meg, aki banki szolgáltatásokat rendszeresen vesz igénybe, de ezen túl nem különösebben foglalkoztatják őt a pénzügyek.
A pénzügyekhez leginkább a magas iskolai végzettségű, jó anyagi körülmények között élő személyek értenek. A válaszadók életkorát vizsgálva megállapítható, hogy a 20 és 40 év közöttiek ismerik ki magukat leginkább a pénzügyek terén. Az "ellenségesek" között - ezzel éppen ellenkezőleg - az alacsonyabb végzettségű, idősebb személyek szerepelnek. Sokan közülük budapestiek.
Megfigyelhető, hogy az "érdektelenek" csoportjában a fiatalok (15-19 évesek) vannak túlsúlyban, ami arra enged következtetni, hogy a pénzügyek iránti érdeklődés igazán csak az első kereső tevékenység megkezdése után ébred fel a magyarok körében.
A kutatás során vizsgált kérdésekre adott válaszok számos érdekes eredményt mutattak. Bizonyos célcsoportokban a bankválasztás már nagyon tudatos döntés. A "pénzügyi szakértők" - egytől ötig terjedő skálán - 4-esre értékelték annak jelentőségét, hogy melyik bankot választják pénzügyeik intézésére. Ezzel szemben az "ellenségesek" körében ez az átlag csak 2,3. A "pénzügyi szakértők" 4,4-re ítélték a bankok szolgáltatásainak modernségét Magyarországon. A pénzintézetekkel legkevésbé szimpatizálók körében ez az arány viszont csak 3,4.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A felnőtt magyar lakosság megoszlása pénzügyi ismereteik és attitűdjeik alapján definiált csoportok között (az adatok százalékban kifejezve)

Forrás: GfK Hungária - Pénzügypiaci adatszolgáltatások, 2006
Az egyes bankok ügyfélkörében meglehetősen komoly eltérések jelentkeznek a különböző attitűddel rendelkező ügyfelek arányait tekintve.
A "pénzügyi szakértők" legnagyobb arányban a K&H bank ügyfelei között találhatók meg, melyet a sorban az Unicredit és a CIB Bank követ.
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








