9 °C Budapest

Vigyázat! - minden ötödik ügyfél pénzügyi szakértő

Pénzcentrum
2007. június 6. 08:29

A GfK Hungária kéthavonta elkészített Pénzügypiaci Adatszolgáltatások felmérésében - egyebek mellett - a lakosság pénzügyi képzettségét, valamint a pénzügyekkel, pénzintézetekkel kapcsolatos attitűdjeit vizsgálta, melynek során a kutatók a bankkapcsolattal rendelkezők öt csoportba sorolta. Banki kérdésekben legjobban a K&H ügyfelei ismerik ki magukat.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatások tanulmánya a felnőtt magyar lakosságot pénzügyekkel kapcsolatos ismeretei alapján öt csoportba sorolja, melyek közül a legérdekesebb csoportok a: "szakértők", "érdektelenek", "ellenségesek". A kutatás eredményei szerint a felnőtt magyar lakosság mintegy 20 százaléka tekinthető "pénzügyi szakértőnek". Velük éles ellentétben, a lakosság egyhatoda érdektelen a pénzügyek iránt, míg további

egyhatoduk érez teljes közömbösséget a bankokkal, pénzintézetekkel szemben.


A lakosság többi része további két csoportba sorolható. A felnőtt magyarok 20 százaléka "bizalmatlannak", de mégis rendszeresen bankolónak tekinthető,

míg harmaduk az "átlagos bankolót" testesíti meg, aki banki szolgáltatásokat rendszeresen vesz igénybe, de ezen túl nem különösebben foglalkoztatják őt a pénzügyek.


A pénzügyekhez leginkább a magas iskolai végzettségű, jó anyagi körülmények között élő személyek értenek. A válaszadók életkorát vizsgálva megállapítható, hogy a 20 és 40 év közöttiek ismerik ki magukat leginkább a pénzügyek terén. Az "ellenségesek" között - ezzel éppen ellenkezőleg - az alacsonyabb végzettségű, idősebb személyek szerepelnek. Sokan közülük budapestiek.


Megfigyelhető, hogy az "érdektelenek" csoportjában a fiatalok (15-19 évesek) vannak túlsúlyban, ami arra enged következtetni, hogy a pénzügyek iránti érdeklődés igazán csak az első kereső tevékenység megkezdése után ébred fel a magyarok körében.


A kutatás során vizsgált kérdésekre adott válaszok számos érdekes eredményt mutattak. Bizonyos célcsoportokban a bankválasztás már nagyon tudatos döntés. A "pénzügyi szakértők" - egytől ötig terjedő skálán - 4-esre értékelték annak jelentőségét, hogy melyik bankot választják pénzügyeik intézésére. Ezzel szemben az "ellenségesek" körében ez az átlag csak 2,3. A "pénzügyi szakértők" 4,4-re ítélték a bankok szolgáltatásainak modernségét Magyarországon. A pénzintézetekkel legkevésbé szimpatizálók körében ez az arány viszont csak 3,4.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)


A felnőtt magyar lakosság megoszlása pénzügyi ismereteik és attitűdjeik alapján definiált csoportok között (az adatok százalékban kifejezve)

Forrás: GfK Hungária - Pénzügypiaci adatszolgáltatások, 2006

Az egyes bankok ügyfélkörében meglehetősen komoly eltérések jelentkeznek a különböző attitűddel rendelkező ügyfelek arányait tekintve.
A "pénzügyi szakértők" legnagyobb arányban a K&H bank ügyfelei között találhatók meg, melyet a sorban az Unicredit és a CIB Bank követ.
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 28. csütörtök
Simon, Szimonetta
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?