Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
Orbán Viktor csütörtökökön átfogó családtámogatási csomagot jelentett be, amelynek részeként a gyermekes anyukáknak akár teljesen elengedhetik a diákhiteles tartozásukat. Utánajártunk, mekkora összegtől szabadulhatnak meg így a magyar nők és hányan élhetnek a lehetőséggel, ha bevezetésre kerül.
Csütörtökön jelentette be Orbán Viktor, hogy a kétgyerekes anyukáknak a diákhiteles tartozásuk felét, a háromgyerekeseknek pedig az egész adósságot elengednék. Ugyan a részletek még nem ismertek, azonban kíváncsiak voltunk, hány nőt érint az adósság elengedésének, ezért megkérdeztük erről a Diákhitel Központo:
- Jelenleg 92 300 Diákhitel1 és 12 900 Diákhitel2 élő szerződés van, vagyis akár 105 ezer tartozást is elengedhetnek. Persze vannak olyanok, akik mindkét konstrukcióval éltek, így az érintettek száma ennél alacsonyabb, viszont számukra az elengedés mértéke is nagyobb lehet.
- Lényeges, hogy 73 ezer, illetve 3800 szerződés esetében már tölresztenek az adósok, így ők megfontolhatják, hogy gyereket vállaljanak a törlesztés helyett. Itt érdemes megjegyezni, hogy CSED, TGYES/TGYÁS, GYED vagy GYES-re jogosultak kérhetik a törlesztés szüneteltetését és kamattámogatást is kaphatnak.
- Az átlagos tartozás (nőknél) 1,32 millió forint a Diákhitel1, illetve 820 ezer forint a Diákhitel2 konstrukciónál, ezeket az összegeket engedhetik el részben vagy egészben az adósoknak.
Ha az egész adósságot elengednék, a Diákhitel1-nél 122, a Diákhitel2-nél 11 milliárdos tétel lenne, vagyis
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








