A bakonyi fenyőültetvényes, Jandala Attila tanácsaival most megtudhatjuk, hogyan tarthatjuk hosszabb ideig frissen a fákat, és mire érdemes figyelni a vásárláskor.
Patkányok lepték el a vidéki nagyvárost: játszótereken, de még a kórház udvarán is megjelentek
Egyre több tatabányai lszámol be patkányészlelésekről a város egészen különböző pontjain: a járdáktól a lépcsőházakon át egészen a kórház udvaráig felbukkannak a rágcsálók. Van, ahol a fürdőszobát, máshol a komplett csatornát foglalták el, és ez még nem minden...
Tatabánya több városrészét is elözönlötték a patkányok – állítják a lakók, akik egyre nagyobb számban osztanak meg riasztó történeteket a közösségi médiában. A probléma Sárberekben vált látványossá, ahol tömbházak közötti földes részeken megjelentek a patkánylyukak. Szabó Zsuzsanna önkormányzati képviselő nemcsak posztban, hanem hivatalos úton is jelezte az önkormányzatnak a veszélyt. helyzet azonban úgy tűnik, nem egyetlen városrészt érint: a Kemma.hu szerint a város teljes területéről érkeztek bejelentések.
A kommentelők sorra számolnak be észlelésekről: az Ótelep utcában patkányok másznak fel a 3. emeletig,
a Mártírok útján videó is készült a rágcsálókról, az Ifjúság úton naponta figyelnek meg patkányokat,
de nem maradt ki a Platán tér, a Kós Károly utca, a Fő tér, valamint a Réti 21. sem. Különösen aggasztó, hogy a rágcsálók már játszóterek közelében és a kórház udvarán is felbukkantak. Egy lakó beszámolója szerint egy példányt élvefogóval négy napig próbáltak befogni saját fürdőszobájukban.
Sokan vetettek fel alternatív megoldásokat – macskák, vadászgörények bevetését –, de szakértők szerint ezek nem alkalmasak városi léptékű patkányirtásra. Egy egészségügyi gázmester szerint: „A deratizáció kizárólag szervezett, szakszerű módon végezhető el, amit az önkormányzatnak kell biztosítania szerződött partneren keresztül.”
A probléma okai között a nem megfelelő hulladékkezelést, a lakóházak közelségében tárolt kukákat, valamint a rágcsálók gyors szaporodását említik. A helyzet súlyosságát jól mutatja, hogy a lakók már nemcsak a patkányokat látják, de azt is érzik, hogy „nem lehet egyénileg legyőzni” őket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








