A gyorsan változó pénzügyi környezetben a magyar befektetők 2025-ben egyértelműen a növekedési potenciállal rendelkező, innovatív szektorok felé fordultak.
A Budapesti Értéktőzsde fő mutatója, a BUX 751 ponttal, azaz 0,74 százalékkal emelkedett csütörtökön, és 102 284 ponton zárt. A forgalom 14,9 milliárd forintot tett ki, a vezető papírok közül egyedül a Magyar Telekom gyengült.
A pozitív befektetői hangulat az európai piacokon is érződött, így a BUX nagyrészt ledolgozta szerdai veszteségeit – mondta Czibere Ákos, az Equilor elemzője. A blue chipek közül az OTP és a Richter teljesített a legjobban, míg a kisebb cégek közül a 4iG részvénye szárnyalt: árfolyama 7 százalékkal ugrott 2610 forintra.
A Mol 0,35 százalékkal erősödött, 2908 forintra, az OTP 0,85 százalékkal 29 600 forintra, a Richter pedig 1,09 százalékkal 10 160 forintra drágult. A Magyar Telekom árfolyama viszont enyhén, 0,11 százalékkal csökkent 1868 forintra.
A kisebb és közepes részvényeket tömörítő BUMIX index is erősödött: 1,46 százalékos pluszban, 9515 ponton fejezte be a kereskedést.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








