A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
A következő negyedévben az élelmiszerárak további emelkedését eredményezi, hogy Indonézia április 28-tól gyakorlatilag betiltja a pálmaolajexportot – mondta a Takarékbank és az MKB Bank agrár- és élelmiszer-ipari üzletágvezetője az InfoRádiónak. Hollósi Dávid elmondta, hogy a pálmaolaj nagyon fontos alapanyag, szinte mindenben van, amit egy boltban megvásárolhatunk.
"A pizzától a csokoládén át a dezodorig, fogkrémig, samponig mindenben megtalálható, sőt még a bioüzemanyagban és a takarmányban is benne van – szögezte le. – Nyilvánvalóan versenyző termék a világon a napraforgó- és a repceolajjal, a távol-keleten, Malajziában és Indonéziában állítják elő. A világban az előállítás 85 százaléka ott történik. Exportban is ők a legnagyobbak, tehát ha onnan nem érkezik ilyen termék, akkor nem is fogunk tudni a világpiacról beszerezni. Nagyon hatékonyan lehet termeszteni, egy tonnát egynegyed hektáron tudunk előállítani."
Mivel ma nagyon magas az étolaj és a napraforgóolaj ára, ha kivezetik a pálmaolajat az európai felhasználásból, a szakértő szerint még tovább erősítik egymás árait a világpiacon. A helyettesítő termékek, vagyis a napraforgóolaj és a repceolaj mellett ott lehetne még az olívaolaj. "Van termesztési képességünk Dél-Európában, úgyhogy én azt gondolom, ezekkel fogunk tudni működni, ezek versengő termékek a világpiacon" - tisztázta a szakértő. A pálmaolajexport tilalmának hatása szerinte már a következő negyedévben éreztetheti hatását az élelmiszerárakban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








