A kutatás alapján felállított produktivitás-index számszerűen is megmutatja, mennyire dolgoznak hatékonyan a magyar fehérgallérosok.
Hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a telefonos, és okosórák fizetések, így egyre nagyobb teret nyernek az innovatív megoldások. Nem csak a tranzakciók száma, de azok értéke is növekszik, amiből arra következtethetünk, hogy mi, magyarok, szeretünk telefonnal fizetni.
Az MNB adatai szerint a mobilfizetéses tranzakciók száma és értéke is több mint a duplájára nőtt 2020 és 2021 második negyedéve között. Az egyre népszerűbb okosórás fizetések pedig még tovább növelhetik az innovatív megoldások térnyerését Magyarországon.
Ezt nem csak a mostani eredmények bizonyítják, de az olyan digitális óriások magyar fizetési piacra lépése is, mint az Apple,a Google vagy a Garmin. Reméljük, hogy egyre több szolgáltatás áll majd azok rendelkezésére, akik okosórával vagy más hordozható eszközzel szeretnének fizetni, fejtette ki Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A mobilfizetések mellett a hordozható eszközökkel történő fizetések száma is nőhet, köszönhetően annak, hogy az Apple Pay mellett a Google Pay-jel és a Garmin Pay-jel kompatibilis eszközöket is használhatják a magyar kártyabirtokosok. Ezekben a megoldásokban közös az a technológia, amelyet a Mastercard biztosít a gyors, kényelmes és biztonságos fizetések érdekében.
Arra már korábbi adatok is rámutattak, hogy egyre többen próbálják ki a mobilos fizetési megoldást, 2020-ban több mint 800 ezer kártyát csatoltak a (digitalizált) mobiltárcákhoz (MNB, 2021a), ami 14%-os elterjedtséget jelent a felnőtt lakosság körében (14–60 éves kor között) (KSH, 2020a). A Mastercard korábban publikált, éves reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy 4 személyből 1 legalább egy mobiltárcát kipróbált 2020 végéig.
A mobiltárca telepítése során a fizikai kártya helyettesítésére egy virtuális kártya, úgynevezett token jön létre és ez kerül be digitális formában a felhasználó telefonjába, vagy más, fizetésre alkalmas okoseszközébe (például okosórába, gyűrűbe, aktivitásmérőbe). A felhasználó tehát úgy tud mobiltelefonjával vagy hordozható eszközével fizetni, hogy abban nem tárolja a fizikai kártya adatait.
– mondta a technológiai háttér kapcsán Szetnics László, a Mastercard regionális üzletfejlesztési vezetője.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Mastercard a pozitív változások mellett az innovatív fizetésekkel kapcsolatos jövőbeni feladatokra is felhívta a figyelmet. Nagyon fontos feladata a piaci szereplőknek, hogy megfelelően tájékoztassák az ügyfeleiket a mobilfizetésben rejlő előnyökről és arról a magas szintű biztonságról, ami ezeket a fizetéseket védi például a készpénzes vásárlásokkal szemben
Azt látjuk, hogy azok, akik már kipróbálták ezeket a fizetési megoldásokat, szívesen használják őket a mindennapi fizetéseik során, de hosszú út vezet ahhoz a bizonyos első mobilos vagy okosórás fizetésig. Az idén először publikált Digitális Fizetési Index alapján a mobiltárcával és mobilfizetésekkel kapcsolatos témakörök esetén sokkal kisebb a használatukkal kapcsolatos gyakorlati ismeret: például csak a válaszadók 49%-a tudta, hogy a mobiltárcák internetes és bolti vásárlásokhoz is használhatók.
– mondta Pataky Piroska, a Mastercard digitális fizetési megoldásokért felelős marketing igazgatója.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.