Hamarosan itt a téli napforduló napja, kezdődhet a csillagászati tél.
Az elmúlt években számtalan meghatározó innováció, ötlet és márka születetett, amelyek újrafogalmazták és fellendítették a szépségipar világát. A COVID-19 járványhelyzet azonban soha nem látott kihívások elé állította az ágazatot: boltok bezárását, a termékfejlesztés leállítását jelentette. A szépségipar feladata tehát a COVID-19 körülményeihez történő alkalmazkodás: a szépségipar digitalizálásának megvalósításával, a maktrotrendek követésével, a tudatos bőrápolási termékek kereskedelmének fellendítésével.
A járványhelyzet tetőpontján megfigyelhettük, hogy a márkák online csatornákon keresztül igyekeztek elérni a fogyasztókat, és termékkínálatukat a karanténhoz és a bezártsághoz igazították. Ennek eredményeként a COVID-19 számos makrotrendet felgyorsított, és tartós változást hozott mozgásba: a vásárlók nyitottak lettek az új, innovatív technológián alapuló fogyasztói élményekre.
A járvány ezzel egyidejűleg felgyorsította a kozmetikumoktól való elmozdulást a bőr- és a hajápolás, valamint a „self-care” jelensége felé: arra ösztönözte a márkákat, hogy értékeljék újra kis- és nagykereskedelmi kínálatukat, figyelembe véve a digitalizáció előnyeit.
A McKinsey & Company felmérése alapján a COVID-19 járványhelyzet gazdasági következményei az elkövetkező években még érezhetők lesznek: a szépségipar globális bevételének összege világszinten 35 százalékos csökkenést mutathat, amennyiben a járványhelyzetnek további hullámai lesznek és azok lezárásokat eredményeznek.
Lépést tartottak a hazai cégek?
A Dun & Bradstreet céginformációs adatai alapján kirajzolódik, hogy a hazai illatszer nagykereskedelemmel foglalkozó cégekre a teljes iparágat megrengető nehézségek jelentős hatást gyakoroltak. Az adatok szerint jelenleg három legnagyobb hazai illatszer nagykereskedelemmel foglalkozó cég sem tudta növelni a nettó árbevételét 2020-ban, a 2019-es évhez képest.
A legnagyobb nettó árbevételt realizáló L'OREAL Magyarország Kozmetikai Korlátolt Felelősségű Társaság 2019-ben 20,696 milliárd forint nettó árbevételt ért el, míg a tavalyi évben 19,9 milliárd forint nettó árbevételt realizált.
A második legnagyobb illatszer nagykereskedelmi szereplő, az AVON COSMETICS HUNGARY Kozmetikai Cikk Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság szintén kevesebb nettó árbevételt realizált: 2019-ben 20,3 milliárd forintot, míg 2020-ban 18,7 milliárd forintot. A harmadik helyezést elérő Johnson & Johnson Egészségügyi és Babaápolási Termékeket Gyártó és Forgalmazó Korlátolt Felelősségű Társaság szintén hasonló tendenciát mutatott: 2019-ben 17,4 milliárd nettó árbevételt ért el, míg 2020-ban 15,4885 milliárd nettó árbevételre tett szert.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kiskereskedelmi szereplőknél egészen más figyelhető meg: a cégek a felmerülő nehézségekhez adaptálták működésüket, újraértékelték kínálatukat, az arcápolásra és a bőr egészségére fókuszálva. Teret nyertek például a koreai kozmetikumok, valamint a „clean-beauty” termékek, elérhetővé vált a dél-koreai szépségipari törekvés Magyarországon. Megfigyelhető, hogy a jelenleg három legnagyobb hazai illatszer kiskereskedelemmel foglalkozó cég, a DM-drogerie markt, a ROSSMANN Magyarország, és a HB GROUP 2020-ban jelentősen növelte az értékesítésből származó nettó árbevételét, 2019-hez viszonyítva.
A legnagyobb árbevételt realizáló dm Kft. 2019-ben 100,655 milliárd forintos nettó árbevételre, míg 2020-ban 108,9179 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert; a ROSSMANN Magyarország Kft. 2019-ben 90,2 milliárd, 2021-ban 99,2 milliárd nettó árbevételt szerzett értékesítéseiből; a HB GROUP pedig 6,9 milliárdos, 2019-es nettó árbevételéhez képest 2020-ban 8,3 milliárd forintnyi nettó árbevételt realizált.
Az adatok alapján megfigyelhető, hogy 2018-ban 29, 2019-ben 52, 2020-ban 17 illatszer-nagykereskedelem főtevékenységű cégalapítás történt, a cégalapítási kedv nem hagyott alább. Az illatszer-kiskereskedelem főtevékenységű cégeknél hasonlóan megfigyelhető, hogy – bár csökkenő tendenciát mutatva a korábbi évhez képest – vonzónak tartották a piaci szereplők az e tevékenységi körben történő cégalapítást: 2018-ban 37, 2019-ben 32, 2020-ban 28 új cégalapítás történt.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








